توسل به امام حسن عسکری برای ازدواج

یک نت ـ اگر قصد ازدواج دارید به این امام بزرگوار متوسل شوید هر امامی به بُروز یک صفت، مشهور است. اگرچه تمامی صفات در اهل بیت (علیهم السلام) به یک میزان وجود دارد، اما مثلا امام حسن (ع) بواسطه ی بروز صفت کرامت در زمان حضرتش، به این صفت معروف و مشهور شدند و...
توسل به امام حسن عسکری

یک نت ـ توسل به امام حسن عسکری برای ازدواج

داشتم به سمت خونه می اومدم و تو تاکسی به رادیو معارف گوش می دادم. برنامه ی مکارم خوبان، درس اخلاق «آیت الله العظمی مظاهری» در حال پخش شدن بود. ایشون داشتند مطالبی رو بیان می فرمودند؛ آنقدر لذت بخش بود که واقعا طی مسیر رو متوجه نمی شدم. من معمولا وقتی درس اخلاق این بزرگواران رو گوش میدم باید حتما نکته برداری کنم تا خوب مطالب برام جا بیفته.

اما امکان یادداشت برام وجود نداشت سعی کردم خوب گوش بدم. در باب توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) نکته ای قابل توجه فرمودند، که نشنیده بودم. مطلبی بود به این مضمون:

«ما نفوس دنیّه هستیم و اهل بیت صلوه الله علیهم اجمعین نفوس زکیّه و بین ما تا اهل بیت فاصله زیاد است. برای اینکه این فاصله را کم کنیم، برای توسل به اهل بیت، ابتداء به آقایان علمای بزرگوار دینی متوسل شوید و از آن ها بخواهید که از اهل بیت بخواهند تا آن ها هم از خدا بخواهند تا حاجات شما برآورده شود.»

خیلی برام جالب بود. این صحبت چند نکته را به خاطرم آورد:

اول: این که برای توسل به امام صادق (ع) و دیگر اهل البیت مثلا متوجه به حضرت آیت الله بروجردی یا مثلا حضرت آیت الله ملکی تبریزی و یا … بشویم و از این بزرگوران بخواهیم که چون آبرومند هستند در درگاه الهی، حاجت ما را از امام صادق (ع) تقاضا کنند تا ایشان هم برای ما از خدا بخواهند.

بیشتر بخوانید:

خودارضایی سالم

بعد از طلاق تنها ماندم و خواستگار ندارم

سیاست رفتار با خانواده شوهر

 
دوم:  هر امامی به بُروز یک صفت، مشهور است. اگرچه تمامی صفات در اهل بیت (علیهم السلام) به یک میزان وجود دارد، اما مثلا امام حسن (ع) بواسطه ی بروز صفت کرامت در زمان حضرتش، به این صفت معروف و مشهور شدند و یا مثلا تمامی امامان شیعه رئوف و مهربان هستند؛ اما امام رضا(ع) بروز رأفتشان، بیشتر احساس می شود.

 
سوم: در برخی روایات مکتب تشیع، سفارش برای توسل به برخی معصومین، برای امور خاص، وجود دارد. مثلا سفارش شده است در امور صعب وقتی کارد به استخوان می خورد، به بی بی دو عالم، حضرت زهرا( سلام الله علیها)، متوسل شویم و یا مثلا امور دنیایی به امام جواد (ع) تفویض شده است و روایاتی نظایر آنچه مطالعه فرمودید.

 
چهارم و مهم ترین مطلب: با مطالعه ی تاریخ زندگانی امام هادی(ع) البته آن هم از زوایه ای دیگر، به یک نکته توجه مان جلب می شود و آن اینکه: حضرت امام هادی (ع) برای پسرشان حضرت امام حسن عسکری(ع)، به خواستگاری رفته اند اما چه خواستگاری ای؟

در میان خلق خوب خدا، ایشان، بانو نرجش خاتون را از روم شرقی، برای پسرشان نشان کرده و از ایشان خواستگاری می نمایند. بانویی که ذخیره ی الهی را در دامان خود پرورش داد.

نتیجه ی کلام:

امام هادی (ع) متاسفانه در میان ما شیعیان بسیار مظلوم است و اگر از هر کدام از ما بخواهند که کمی در ارتباط با ایشان صحبت کنیم شاید اطلاعات ما به اندازه دو خط هم نشود به جوانان دم بخت، سفارش می شود برای یافتن همسری خوب؛ متوسل به امام هادی (ع) بشوند اگر چه اکثر ما ایرانی ها در این زمینه به امام رضا (ع) متوسل می شویم و بیشتر ما همسرانمان را مدیون رافت و عطوفت امام رضا (ع)هستیم. حجه الاسلام شهاب مرادی هم در یکی از برنامه های که به مناسبت شهادت این امام بزرگوار از تلویزیون پخش شد؛ به لطافت توسل به این امام بزرگوار که برای بسیاری از ما شیعیان اشاره کرد و گفت: «در امر ازدواج به امام هادی (ع) متوسل شوید که توسل به ایشان در این امر راهگشاست.»

همچنین اگر مراجعه ای به سایت ایشان داشته باشید؛ می توانید توصیه ایشان در امر درست شدن ازدواج با توسل و دادن نذری دلخواه برای امام هادی(ع) را ببینید. ما که هر چه در زندگی داریم به برکت اهل البیت (علیه السلام) است. ان شاالله این قبیل توسلات زمینه ای برای شناخت و ارتباط هرچه بیشتر با این امام و پدر معنویمان باشد؛ چرا که به فرموده امام رضا (ع): «الامام الانیس الرفیق، و الوالد الشفیق، و الاخ الشقیق، و الام البره بالولد الصغیر، و مفزع العباد فی الداهیه النآد.»(۱)

«امام همدم و رفیق، پدر مهربان، برادر برابر، مادر دلسوز به کودک، و پناه بندگان خدا در گرفتارى سخت است.»

پی نوشت:
۱_اصول کافی، کتاب‌الحجه، باب نادر جامع فی فضل الامام و صفاته، حدیث۱
۲_سایت حجه الاسلام شهاب مرادی

بیشتر بخوانید:

ميخام به پسر عموم پيام بدم بگم چرا با احساسات من بازی کردی

ازدواج اجباری با پسرخاله

شوهرم با زن برادرم رابطه تلفنی دارند

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده