وعده مجازات خدا به خاطر بی حجابی و روابط زن و مرد چطور با مهربانی خدا سازگاره؟

یک نت ـ دین و اندیشه, اعتقادی, نشانه های غضب خداوند, نشانه های قهر خدا, خداوند چه کسانی را غضب میکند, نشانه های بخشش خداوند, غضب الهی در قرآن, فیلم خشم خدا, آیات غضب الهی, گناهانی که خداوند نمی بخشد, بد حجابی, روابط بين زن و مرد, رحمان, رحیم, حدود روابط زن و مرد در اسلام, آیات قرآن در مورد زن و شوهر, آیات ضد زن در قرآن, توهین به زنان در قرآن, گناه کتک زدن زن در قرآن, احترام به زن در قران, حدیث پیامبر در مورد کتک زدن زن, وظایف زن در قرآن,وعده مجازات خدا به خاطربی حجابی و روابط زن و مرد چطور با مهربانی خدا سازگاره؟, آیات قرآن در مورد زن و شوهر, آیا خیانت به همسر حق الناس است, توبه زنی که به شوهرش خیانت کرده, عذاب رابطه با نامحرم, کفاره ارتباط با نامحرم, احترام به زن در قران, رابطه زن و شوهر چگونه باید باشد, توبه دختر خراب,
وعده مجازات خدا به خاطربی حجابی چطور با مهربانی خدا سازگاره؟

یک نت ـ سوال: آيا درست است ک خداوند با وجود مهرباني اش مجازات اينگونه سخت براي عدم رعايت حجاب و روابط بين زن و مرد قرار دهد و اين مسئله رحمان و رحيم بودن خداوند را زير سوال نميبرد؟

 

 پاسخ :عذاب الهی، امری اعتباری نيست که صرفا با تصميم الهی کسی مستحق بهشت و ديگری مستحق جهنم شود. و خدای متعال فرد جهنمی را از جهنم به بهشت ببرد چون مهربان است. بلکه قضاوت الهی، ريشه در امور تکوينی و حقيقی دارد. و سختی و آسانی عذاب ریشه در نوع معصیت دارد معصیتی که ضربه بیشتری به هویت انسان بزند آن معصیت دارای عذاب سخت تری نیز خواهد بود و معصیت های به نسبت با تخریب کمتر عذاب سبکتری خواهد داشت.

کارهای منافی عفت و عدم رعایت حدود زن و مرد نه تنها به فرد و هویت شخصی او صدمه و آسیب می زند بلکه جامعه را مورد آسیب قرار می دهد و موجب تخریب فرهنگ دینی در جامعه می گردد که به نسبت این گناه عذاب سخت تری خواهد داشت.

 ما کارهايی انجام می دهيم که شايد در دنيا برای ما لذت بخش باشند، اما با کنار رفتن پرده های دنيا، حقيقت آن را می بينيم. مثل خوردن مال يتيم که در دنيا برای عده ای لذت بخش است، عليرغم اينکه حقيقت آن، خوردن آتش است:

«إِنَّ الَّذينَ يَأْكُلُونَ أَمْوالَ الْيَتامى ظُلْماً إِنَّما يَأْكُلُونَ في بُطُونِهِمْ نارا[ساء/??]

با توجه به اين حقيقت است که مي فهميم آتش جهنم، هيزمش خود انسان است:

«فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتي وَقُودُهَا النَّاسُ[بقره/??]

پس آتش جهنم همان اعمال خود ماست که خداي مهربان بارها ما را از آن پرهيز داده و ما پرهيز نکرده ايم و خداي متعال نيز به دليل رحمت واسعه خود، بر حال ما افسوس خورده است:

«يا حَسْرَةً عَلَى الْعِبادِ ما يَأْتيهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ[يس/??]

شايد بتوانيم بگوييم حال ما، حال کسی است که مادرش در نصيحت او بسيار کوشيد و مهربانی ها نمود. اما فرزند به سراغ مواد مخدر رفت و خود را دچار مصيبتی کرد که اکنون مادرش نمی تواند (عليرغم تمام مهر و محبتي که دارد) درد و رنج ناشی از اعتياد را از او زايل کند. و با بردن او به کمپ ترک اعتياد و درد و رنج هايي که بايد تحمل کند اين عارضه را از او جدا سازد.

خدای متعال در دنيا با زبانی ساده نتيجه زشت کاری را برايمان توصيف کرد و از آتشی سخن گفت که با اعمالمان به وجود می آيد. اما بعضی از ما به هشدارهای مکرر و بيان هاي متنوع او توجه نکرده و خود آتش را انتخاب برگزيديم!  چنين آتشی با رحمت الهی منافاتی ندارد.

آتش و عذاب جهنم دست پرورده اعمال دنیوی ماست و هیچ راه گریزی از این دست پرورده نیست.

مگر نفرمودند: الدنیا مزرعة الآخره  در این مزرعه هر چه بکاریم فردای قیامت باید درو کنیم اگر بذر خار پاشیدیم موجبات نا راحتی ما را فراهم خواهد آورد اگر بذر گل کاشتیم از ان استفاده خواهیم برد.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده