چرا شهيد فهميده خود را زير تانک انداخت؟

یک نت ـ دین و اندیشه, اعتقادی, شهید حسین فهمیده, خلاصه داستان حسین فهمیده, حماسه دروغین شهید فهمیده, خلاصه زندگینامه شهید حسین فهمیده, زندگینامه کامل شهید حسین فهمیده, زندگینامه شهید حسین فهمیده به طور خلاصه, حمید هوشنگی حسین فهمیده, انشا کوتاه در مورد حسین فهمیده, روح کسانی که خودکشی میکنند, در چه صورت خودکشی گناه نیست؟, احضار روح کسانی که خودکشی کرده اند, وضعیت انسان بعد از خودکشی, خودکشی حلال, ایا گناه خودکشی بخشیده میشود, تشییع جنازه خودکشی, کسانی که خودکشی میکنند کجا میروند, چرا شهيد فهميده خود را زير تانک انداخت؟
 چرا شهيد فهميده خود را زير تانک انداخت؟

یک نت ـ سوال: ميدانيم که خودکشی حرام است اما چرا شهيد فهميده خود را زير تانک انداخت؟ يا چرا در زمان جنگ تحميلی بعضی از رزمندگان عمدا از روی مين رد ميشدند تا مين منفجر شود وراه برای بقيه باز شود؟

 پاسخ : در اسلام هيچ انسانی حق ندارد که جان خود يا ديگران را به خطر بياندازد. لذا خودکشی در اسلام حرام است.

ولی بايد توجه داشت که بين عمليات استشهادی و خودکشی فرق است. در عمليات استشهادی غرض مجاهد، حفظ اسلام  يا حفظ امنيت جامعه اسلامی می باشد. در تعارض حفظ جان شخصی با حفظ اسلام يا حفظ امنيت جامعه اسلامی، حفظ اسلام يا حفظ امنيت جامعه اسلامی مهمتر است.

در تعارض دو امر که يکی نسبت به ديگری مهمتر است، آن چيزی که مهمتر است مقدم می گردد. لذا در صورتی که حفظ اسلام يا امنيت جامعه اسلامی متوقف بر عمليات استشهادی باشد، اين نوع از عمليات جايز می شود.

اينکه شهيد حسين فهميده به خود نارنجک بست يا برخی از رزمندگان داوطلبانه بر روی مين يا سيم خاردار می خوابيدند، نوعی از عمليات استشهادی است که برای حفظ اسلام و امنيت جامعه اسلامی ضرورت داشت.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده