آیا نگهداری دين در آخر الزمان سخت تر از بقيه دوران است؟

یک نت ـ اعتقادی, دین, آخر الزمان, نگهداری دین, آیا نگهداری دين در آخر الزمان سخت تر از بقيه دوران است؟, عدالت, عدل خداوند, حفظ دین, شبهات
آیا نگهداری دين در آخر الزمان سخت تر از بقيه دوران است؟

یک نت ـ سوال : روايات گوناگونی هست که درآن ائمه فرموده اند که نگهداری دين در آخر الزمان سخت تر از بقيه دوران است حال به نظر شما اين مسئله چطوری بايد با عدل خدا سازگار باشه که امکان گمراهی برا ما بيشتر از انسانهای گذشته باشه پس خداوند حفظ دين در زمان فعلی را برای ما سخت تر از بقيه قرارداده؟

پاسخ : عدالت خداوند به اين معنا می باشد که بين نعمتهای داده شده و تکاليف مربوط به آن تناسب باشد. با اين توضيح کوتاه بايد در نظر داشت که : در آخر الزمان به علت رشد تکنولوژی، امکانات و نعمتهای فراوانی در اختيار انسان است و انسان می تواند با تحقيق بيشتر، معرفت بيشتر نسبت به خدای متعال کسب نمايد.

لذا نسبت به ساير زمانها، امکان رشد و تعالی بيشتر هم دارد. ولی اگر همين انسان در آخر الزمان از اين امکانات به نحو صحيح استفاده نکند، امکان لغزش و سقوط بيشتر خواهد شد.

 مثلا يک بمب می سازد و هزاران نفر را می کشد. به همين دليل گفته شده است که دينداری در آخر الزمان سخت تر است و عدالت الهی نيز حکم می کند، کسی که امکانات بيشتری نسبت به ديگران دارد، نسبت به آنان مسئوليت بيشتر نيز دارد.

از سوي ديگر، اگر شخص از فرصتهای موجود در آخر الزمان به درستی استفاده کند، می تواند به درجات عالی معنوی رسيده به گونه ای که در دوره های گذشته کمتر چنين فرصتی فراهم بوده است.

لذا با توجه به اينکه در آخر الزمان، تکنولوژی پيشرفت می کند، شبهات بيشتر می شود، خطرات سقوط انسانيت و معنويت بسيار زياد است، از سوی ديگر امکان رشد و تعالی نيز بيشتر می گردد و اين تناسب، دقيقا به معنای عدالت است و اگر کسی از آن استفاده کند، مزد بيشتر خواهد گرفت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده