من و همسرم بدرد هم نمیخوریم باید چیکار کنم؟

یک نت ـ بعد از 6 ماه از زندگی مشترک متوجه شدم من و همسرم بدرد هم نمیخوریم باید چیکار کنم؟
مشاوره

یک نت ـ بعد از 6 ماه از زندگی مشترک متوجه شدم من و همسرم بدرد هم نمیخوریم باید چیکار کنم؟

پاسخ:

بهتر است شما قدری به گذشته و زمانی که قصد انتخاب ایشان داشتید فکر کنید و علت انتخاب ایشان را دوباره بررسی کنید. از طرفی از آنجا که همیشه افکار ما درست به ما پیام نمی دهند و ممکن است خطاهای ذهنی و شناختی در ذهن ما وجود داشته باشد . 

باید از خودتان بپرسید چرا من فکر می کنم به درد هم نمی خوریم ؟ 

تمام دلایلی که منطقی است را روی کاغذ بیاورید. از طرفی نقاط مثبت و خوبی ها و امتیازات انتخابتان را هم روی کاغذ بنویسید سپس مشغول تحلیل سود و زیان انتخابتان شوید قطعا هر انتخابی ممکن است امتیازاتی داشته باشد و یک سری مسایلی که با طبع ما سازگار نیست هم داشته باشد. 

هیچ وقت شما نمی توانید انتخابی داشته باشید که صدرصد سود داشته باشد و بدون مسأله باشد.اگر دیدید امتیازش بیشتر از دردسرش است قطعا انتخاب خوبی داشتید و نباید گول افکار خودتان را بخورید و زندگی خودتان و طرف مقابل را خراب کنید.

در ضمن شما باید هدف از زندگی مشترک و اصلا باید دنبال چه چیزی در زندگی مشترک بود را هم به صورت منطقی بررسی کنید. ممکن است انسان بر اساس خیال پردازی هایی مثل اینکه ازدواج می کنم که همه کارهایم را طرف مقابلم انجام دهد و من پادشاهی کنم اشتباه است و یا باورهای غلط دیگر نسبت به زندگی مشترک.

اساتید روان شناس خانواده می فرمایند کسی که می خواهد ازدواج کند باید 80 درصد آرزوهایش را خاک کند بعد وارد زندگی شود چون معمولا آنچه که ما از زندگی زناشویی تصور می کنیم واقعیت ندارد و فرد باید خودش را برای مسؤولیت پذیری و مراقبت از زن و زندگی آماده کند.

از طرفی انسان ها انعطاف پذیر هستند پس اگر فکر شما واقعی و منطقی هم باشد لزوما درمانش طلاق نیست بلکه شما بایدابتدا خودشناسی و دیگر شناسی خودتان را بالاببرید و با هم درمورد موضوعات مختلف ، انتظارات ، خواسته ها و خطوط قرمز و اهداف و روحیات همدیگر بیشتر صحبت کنید و آنچه هستید و آنچه می خواهید همسرتان باشد را به ایشان انتقال دهید و با کمک همدیگر و درکنار همدیگر مشغول برآورده کردن نیازهای همدیگر که همان فلسفه زندگی زناشویی است بشوید.

موفق باشید. 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده