تخلف بزرگ استقلال در جذب مهاجم پرتغالی!

یک نت ـ توییتر رسمی ریو آوه در تاریخ ۱۶ ژانویه و ساعت ۳۹/۱۸ خبر فسخ قرارداد با یازالده را منتشر کرده و از جدایی این بازیکن خبر داده است.
استقلال

یک نت ـ به گزارش مشرق، استقلال چشم بازار را کور کرده و برای رفع مشکل گلزنی دست روی مهاجمی گذاشته که هم کارنامه‌اش پر ایراد است و هم جذب‌اش مشکلات بسیاری را به‌وجود خواهد آورد. یازالده گومز پینتو نام این مهاجم پرتغالی است. بازیکن ۲۹ ساله ریوآوه که انگشت به دهان می‌مانید اگر بدانید او در این ۲ سال اخیر چند گل به ثمر رسانده. یازالده از فوریه ۲۰۱۶ تا امروز که ۲۱ ژانویه ۲۰۱۸ است تنها یک بار موفق شده گل بزند و این یعنی آماری فاجعه بار برای مهاجمی که قرار است به ایران بیاید و مشکلات خط حمله استقلال در ۳ جام مختلف را حل کند.

کارنامه یازالده پر است از ابهام‌های اینچنینی. او اول ژانویه ۲۰۱۷ دچار آسیب دیدگی شده و تا اول اکتبر همان سال دور از فوتبال بوده. در ۲۷۳ روز و ۳۰ هفته فوتبالی نه تمرین کرده و نه بازی. روزنامه آبولا پرتغال هم درباره دلیل آسیبب دیدگی نوشته: «شکستگی مچ پا»

هر چند یازالده قبل از این آسیب دیدگی هم بازیکن موثری برای ریو آوه نبوده اما بعد از بازگشت هم دیگر به آن مهاجم مورد نظر مدیران و کادر فنی این باشگاه پرتغالی تبدیل نشد. سرمربی ریو آوه از یازالده تنها در ۲ بازی این فصل استفاده کرد. اولی مقابل اسپورتینگ لیسبون در هفته دهم و دومی هم برابر ویتوریا گیمارش در هفته دوزادهم. روزنامه جوگو پرتغال هم دلیل غیبت یازالده در هفته‌های ششم، چهاردهم و شانزدهم را آسیب دیدگی دوباره این مهاجم عنوان کرده است. یازالده روی هم در ۱۸ بازی ریو آوه فقط ۴۳ دقیقه در زمین حضور داشته و با این کارنامه غیر قابل توجیه مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفته است.

تاریخ آخرین گلی که یازالده به ثمر رسانده، ۳ دسامبر ۲۰۱۶ است. حدود یک سال و ۳ ماه قبل. او از آن به بعد هرگز شادی گل را تجربه نکرده اما انگار قرار است شق القمر کند و به خط حمله استقلال سر و سامان بدهد.

بررسی آمار ضعیف یازالده اما نکته اصلی انتقال او به استقلال نیست. ماجرای ویژه این انتقال، تخلفی است که در آن رخ داده و به ثبت هم رسیده است. شاید بپرسید چرا تخلف؟ تاریخ نقل و انتقالات نیم فصل فوتبال ایران، ساعت ۲۴ دوشنبه 96/10/25 به پایان رسید. با توجه به پایان مهلت نقل و انتقالات، باشگاه‌ها این مجوز را نداشتند بازیکنی بخرند که تحت قرارداد باشگاه دیگری باشد. تیم‌های لیگ برتری از این تاریخ به بعد فقط می‌توانستند بازیکن آزاد جذب کنند یا بازیکنی که تاریخ فسخ قراردادش قبل از ساعت ۲۴ روز دوشنبه باشد.

استقلال اما برای جذب مهاجمی تلاش کرده که بعد از پایان مهلت نقل و انتقالات در عضویت ریوآوه بوده و قراردادش را فسخ نکرده است. برای اثبات این ماجرا به توییتر رسمی باشگاه ریو آوه پرتغال استناد می‌کنیم. توییتر رسمی ریو آوه در تاریخ ۱۶ ژانویه و ساعت 18:39 خبر فسخ قرارداد با یازالده را منتشر کرده و از جدایی این بازیکن خبر داده است.
۱۶ ژانویه یعنی سه‌شنبه، یک روز پس از پایان مهلت نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر. با این حساب استقلال اگر با یازالده قرارداد رسمی امضا کند، دچار تخلف شده و باید با مشکلات جدیدی دست و پنجه نرم کند. از این دست اتفاق‌ها در گذشته هم بسیار رخ داده و البته باشگاه‌های فوتبال در ایران از محرومیت‌های مختلفی که در این زمینه متحمل شده‌اند درس نگرفته‌اند.

یازالده مهاجمی است که شفر از بین ۲۰ مهاجم انتخاب کرده و منتظر پایان آزمایش‌های پزشکی، امضای قرارداد و صدور کارت بازی‌اش است تا از او در ترکیب استقلال استفاده کند. اتفاقی که اگر رخ بدهد نه تنها فاجعه مدیریتی به بار می‌آورد بلکه با شکایت تمام حریفان استقلال مواجه خواهد شد و آن وقت نتایج این تیم – حتی اگر برنده باشد- ۳ بر صفر به سود تیم‌های حریف ثبت می‌شود.

مدیران باشگاه استقلال این هشدار را جدی بگیرند و مدارک فسخ قرارداد یازالده را ریزبینانه بررسی کنند تا دوباره دچار تخلف نشوند. تخلفی که نه تنها برای استقلال ضرر مالی می‌سازد بلکه این تیم را مثل فصل قبل از نقل و انتقالات محروم می‌کند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

پول مفت بیت المال تو چنگ مدیران بی خیال