شماری از کارکنان زن سازمان‌ملل مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند

یک نت ـ یک روزنامه انگلیسی نوشت که شماری از کارکنان زن سازمان ملل در سالهای گذشته مورد آزارجنسی قرار گرفته‌اند اما از ترس پیامدهای شکایت کردن، سکوت کرده‌اند.
آزار جنسی

یک نت ـ به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت که اطلاعاتی که از کارکنان کنونی و پیشین سازمان ملل به دست آمده است، نشان می‌دهد که در این سازمان، فرهنگی از سکوت و عدم مصونیت حکمفرماست.

 

اغلب قربانیان تحت فشار گذاشته شده‌اند و مجرمان هم اغلب مجازات نمی‌شوند. از 15 نفر از قربانیان در 5 سال گذشته سوال شده است و فقط 7 نفر از آنها درباره آنچه بر آنها گذشته است، اطلاع داده‌اند. قربانیان که در بیشتر از 10 کشور کار می‌کنند، از ترس پیامدهای افشاگری ترجیح دادند که ناشناس بمانند.

 

یکی از این زنان به گاردین گفت: «اگر شما در این مورد اطلاع‌رسانی کنید در این صورت کار خود را از دست خواهید داد.» 3 زن که موارد سوء‌استفاده را گزارش کرده‌اند با مشکلاتی مواجه شده‌اند و این در شرایطی است که عاملین همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

 

«اسفانه دویاریچ» یکی از سخنگویان سازمان ملل متحد در این مورد گفت که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل قصد دارد بدون هیچ گونه چشم‌پوشی به این موضوع بپردازد.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده