میخوام با یه طلبه ازدواج کنم اما خانوادم مخالفت می کنند

یک نت ـ خاستگار طلبه اي دارم ک قراره انشالله ملبس بشن،درسته ايشون از لحاظ ظاهر به تيپ خانواده و اطرافيانمون نميخورن ولي من از ايشون خوشم اومده چون از خيلي لحاظ شبيه هميم
ازدواج

یک نت ـ من دختري مذهبي وچادري هستم ک خانواده اي غير مذهبي دارم،،درواقع نه اينکه بي بندو بار باشن ولي با يه سري عقايدمن مخالفن،خاستگار طلبه اي دارم ک قراره انشالله ملبس بشن،

درسته ايشون از لحاظ ظاهر به تيپ خانواده و اطرافيانمون نميخورن ولي من از ايشون خوشم اومده چون از خيلي لحاظ شبيه هميم

،خانواده م به شدت مخالفن با لباسشون و طلبه بودنشون،،ولي من خيلي اصرار دارم ک قبول کنن

درسته خيلي عواقبي برام داره اين ازدواج مثلا قطع رابطه و يه سري قهري ها ولي حاضرم قبول کنم،،تو اين وصلت هم فقد نظر پدرومادرم برام مهمه نه اطرافيان،

به خودم ميگم سرنوشت خودمه،منم ک بايد تلاش بکنم براي داشتن همسر مومن حالا بقيه هرچي ميخان بگن

واقعا نميدونم چطور پدر مادرمو راضي کنم ميشه راهنمايي کنين؟

خاستگار بنده با من همشهري نيستن، پدرومادرم با همشهري نبودنشون مخالف نيستن ولي چون روحاني هستن بقيه ي مواردم مثلا همشهري نبودنو يه جور بهانه ميکنن تا مخالفتشونو بيشتر کنن،،خانواده هامون  از نظر اعتقادي هم کفو نيستن ولي به شخصه خودم و ايشون خيلي بهم نزديکيم،،راضي نيستم به خاطر متفاوت بودن عقايدم با خانوادم، خاستگاراي مذهبيمو از دست بدم مخصوصا اين موردو به هرحال ميدونم اگ قسمت باشه خدا دل پدرو مادرمو نرم ميکنه ولي بازم بايد خودم تلاشمو بکنمممنون ميشم راهنمايي کنين ک چطور قانعشون کنم؟

پاسخ:

سلام ابتدا نگاهي به ملاک هايتان براي ازدواج بيندازيد.

آيا فرد مورد نظر را بر اساس ملاک هاي خود انتخاب کرده ايد

؟آيا اول انتخاب کرده و بعد از ايشان خوشتان آمده است يا اول از او خوشتان آمده و بعد ملاک هايتان را بر اساس فرد مورد نظر تعديل کرده ايد؟

ببينيد مذهبي بودن يک چيز است و همسر طلبه بودن چيزي ديگر. يعني هر دختر مذهبي نمي تواند همسر يک طلبه باشد. چون بايد نگاه دختر خانمِ مذهبي به زندگي، مانند يک طلبه باشد.آيا حاضريد زندگي ساده و بدون تشکيلاتِ آنچناني داشته باشيد؟

اگر در خيابان و يا جمعي به شوهرتان توهين کنند يا تيکه بياندازند، برايتان تحملش راحت است؟

ممکن است از خيلي تفريحات در جمع مردم محروم باشيد. اين برايتان مشکلي ندارد؟

از سوي ديگر نمي شود همه طلبه ها را به يک چشم ديد. چون بين طلبه ها هم خوب و بد هست. الحمدلله اکثراً خوب و خيلي کم پيدا ميشود که رعايت نکنند. اما هست و بايد شما حتما خوب با ايشان صحبت کنيد و ببينيد روحيه طلبگي واقعا در ايشان هست؟ بعد حتما تحقيق کاملي از خانواده، دوستان، مخصوصا دوستان طلبه و هم حجره اي هاي ايشان داشته باشيد.اگر مطمئن شديد انتخاب شما کاملا معقول و منطقي و بر اساس ملاک هاي درست بوده و مي توانيد با زندگي طلبگي کنار آييد، مخالفت والدينتان، غير منطقي خواهد بود.

براي جلب موافقت خانواده تان، در گام اول بايد در جوّ صميمي و فرصت مناسب با والدين خود صحبت کنيد.

ملاک هايتان را برايشان بازگو کنيد. اينکه چرا و بر چه اساسي او را انتخاب کرده ايد و محاسن ازدواج با ايشان را بيان نماييد. اگر شخص اميني که هم والدينتان او را قبول دارند و هم با شما صميمي است و قبلا با او هماهنگ کرده ايد، در جلسه حاضر باشد؛ تاثير مثبتي در جلسه شما خواهد داشت.

البته ممکن است پدر يا مادر شما هم دلايلي داشته باشند که از نظر شما بدون دليل باشد، اما از نظر فردِ بي طرف و امين، حرف درستي باشد و شما بايد ملاک هاي خود را تعديل کنيد.

پس از شنيدن دلايل شما، اگر باز هم والدينتان، با شما مخالفت کنند؛ معمولا مخالفت ايشان بعد از اين مرحله بدون منطق و دليل خواهد بود.

مطمئنا هيچ پدر و مادري مانع خوشبختي فرزندش نمي شود. حتي اگر با ازدواج او صد در صد مخالف باشد. والدين زيادي ديده ايم که با وجود مخالفت صد در صد با فرزندي که تا آخرين فرصت فکر مي کرد انتخاب درستي داشته و حتي پدر او را تهديد به عدم حمايت و محروميت از ارث کرده بوده؛ اما بعداز ازدواج باز هم نظر حمايت خود را از فرزندش دريغ نکرده است.

همه ما، قبل و بعد از ازدواج، به نظر لطف والدينمان نيازداريم. حتي اگر والدين هيچ کمکي هم به شما نکنند، سعي کنيد خود و همسرتان رضايت آنان را به دست آوريد. اصلا به اين گزينه فکر نکنيد که بخواهيد رابطه خود با والدينتان را قطع کنيد. اين مساله هم بيشتر وقت ها امکان ندارد و ماه ها بعد از ازدواج و سردي عطشِ تصميمِ عجولانه، باز هم محبت والدين در وجود انسان روشن مي شود.

والدين انسان مانند ريشه او هستند و قطع رابطه با والدين، انسان را تبديل به موجودي بي ريشه مي کند که مشکلات فراواني در برابر خود و خانواده اش خواهد داشت. ضمن اين که در منابع ديني شديدا از قطع رابطه با والدين نهي شده است.حرف آخر اينکه در صورت ازدواج، «محبت» به خانواده تان را به هيچ وجه فراموش نکنيد. انسان ها با هر عقيده اي دوست دار محبت هستند و با محبت مي توان مشکلات را حلّ کرد.

موفق باشيد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده