تأثیر استرس در بروز ۳ بیماری مهم گوارشی

یک نت ـ استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رفلاکس، سندرم روده تحریک‌پذیر و کولیت زخمی، ارتباط مستقیم با استرس داشته و قرار گرفتن در معرض اخبار منفی این بیماری‌ها را تشدید می‌کند.
استرس

یک نت ـ احمد شواخی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با تأثیر استرس در بروز بیماری‌های گوارشی، اظهار داشت: امروزه بر اساس تحقیقات انجام‌شده، مشخص شده است که استرس و اضطراب در بروز بسیاری از بیماری‌های گوارشی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی افزود: استرس احتمال ابتلا به بیماری‌هایی همچون رفلاکس، سندرم روده تحریک‌پذیر و کولیت زخمی را بیشتر کرده و در افراد مبتلا نیز وضعیت را بدتر می‌کند.

این فوق تخصص گوارش ادامه داد: توصیه می‌شود افراد جهت پیشگیری از این مسأله سعی کنند خود را از استرس و اضطراب که گاهی ناشی از رسیدن اخبار منفی و نگران‌کننده است، دور کنند. همچنین اصلاح سبک زندگی در این زمینه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: برخی از افراد برای درمان اختلالات اضطرابی نیاز به مراجعه به روانپزشک داشته تا از طریق دارو یا روان‌درمانی این مشکل را در خود رفع سازند. از این طریق بیماری گوارشی در آنها تشدید نشده و یک راه پیشگیری نیز به شمار می‌رود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده