خبر خوش برای بانوان عاشق شکلات

یک نت ـ شکلات دارای خواص مثبت بسیار زیادی است و در سلامت و بهبود خلق و خوی بانوان تاثیر بسزایی دارد.
شکلات

یک نت ـ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

شکلات داری خواص بسیار زیادی است و از تاثیرات مثبت آن بر بانوان نباید گذشت در اینجا به معرفی خواص مثبت شکلات بر روی بدن بانوان می‌پردازیم.
از بین بردن عوارض بارداری به کمک شکلات

شکلات از بروز عرارض پس از بارداری جلوگیری می‌کند و بانوان بارداری که شکلات را در برنامه رژیم غذایی خود قرار می‌دهند نسبت به بانوان دیگر کمتر در معرض خطرات و بیماری های پس از بارداری قرار می‌گیرند.
شکلات احتمال سکته مغزی را کاهش می‌دهد

بنا بر تحقیقات مصرف حداقل 2 تکه شکلات در هفته خطر ابتلا به سکته مغزی در بانوان را بسیار کاهش می‌دهد، همچنین مصرف شکلات بوسیله بانوان از ایجاد لخته خون در اطراف مغز جلوگیری می‌کند البته میزان غلظت شکلات و کاکائو را نباید نادیده گرفت زیرا هرچه غلظت شکلات بیشتر باشد تاثیر مثبت آن بیشتر می‌شود.

 

 

خستگی را به کمک شکلات از خود دور کنید

خستگی و افسردگی و بداخلاقی‌ها را می‌توانید با تکه‌ای شکلات از بین ببرید؛ خوردن شکلات سبب می‌شود تا هورمون شادی و آرامش در خانم‌ها ترشح شود بسیاری از روان شناسان توصیه می‌کنند جهت جلوگیری از افسردگی و برای رفع خستگی روزانه شکلات بخورید.

 

 

شکلات ویتامین های بدن را تامین می‌کند

شکلات همانند بسیاری از مواد مغذی عمل می‌کند یعنی همان تاثیراتی را که یک توت دارد شکلات هم دارد، شکلات تلخ حاوی منیزیم، اسید‌های چرب مفید، امگا ٣ امگا ٦ است و مصرف شکلات این ویتامین‌های مفید بدن را تامین می‌کند.

 

 

شکلات به بانوان باردار کمک می‌کند

مصرف شکلات در بانوان باردار احتمال به دنیا آمدن نوزاد ناقص را کاهش می‌دهد و زنانی که شکلات مصرف می‌کنند ٥٠ درصد کمتر از دیگر بانوان به این عارضه دچار می‌شوند .

تاثیر مثبت شکلات بر روی  قلب

شکلات تاثیر بسیار مثبتی را بر روی قلب و عروق می‌گذارد و این سبب می‌شود تا احتمال بروز بیماری‌های قلبی در بانوان کاهش یابد البته توجه به این نکته ضروری است که شکلات تلخ حاوی مواد مغذی تری نسبت به شکلات شیری است.

 

 

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده