کوچکترین چاقوی تاکتیکال جیبی جهان+عکس

یک نت ـ بی- 2 نانو بلید نامی است که برای این وسیله دفاعی-تهاجمی انتخاب شده و از همین ابتدا ذهن ما را به سمت کد معروف بی-2 که یکی از مهمترین بمب افکن های استراتژیک ارتش آمریکاست، متوجه می سازد.
چاقو
چاقو

یک نت ـ چاقو به عنوان یکی ازمهمترین ابزارهای جانبی برای نظامیان همواره مورد توجه قرار داشته وبه همین دلیل تغییر و تحولات ساختاری فراوانی را همراه داشته است. شاید با خود بگوئید یک وسیله ساده که از دسته و تیغه تشکیل شده و معمولا بصورت دستی عملیاتی می شود چگونه می تواند بستری برای تغییر و تحولات ساختاری باشد اما اینجا همه چیز با فناوری روز پیش رفته از نوع طراحی به منظور راحتی و امنیت بیشتر در حمل، جنس بدنه و تیغه و همینطور قابلیت های عملیاتی همگی منطبق بر مطالعات و ساعت ها کار تحقیقاتی است. با این توضیحات برای امروز سراغ یکی از جذاب ترین چاقوهای تاکتیکال نظامی می رویم که مهمترین خصوصیت آن به اندازه اش باز می گردد تا جائیکه از آن به عنوان کوچکترین در جهان نام می برند.

بی- 2 نانو بلید نامی است که برای این وسیله دفاعی-تهاجمی انتخاب شده و از همین ابتدا ذهن ما را به سمت کد معروف بی-2 که یکی از مهمترین بمب افکن های استراتژیک ارتش آمریکاست، متوجه می سازد. این تشابه اسمی به هیچ عنوان بی دلیل نبوده و در طراحی این چاقو از زبان طراحی بمب افکن مذکور الهام گرفته شده است. رنگ مشکی دسته و تیغه نیز ارتباطی عمیق با پرنده استراتژیک آمریکایی برقرار می کند تا کمتر ایرادی متوجه طراحی این چاقو باشد.

همانطور که در تصاویر مشخص است تیغه ظاهری بسیار تیز دارد و البته در عمل نیز کاربر را به هیچ عنوان ناامید نمی کند. در قسمتی از تیغه نزدیک به بدنه اصلی چاقو دندانه هایی دیده می شود که کمپانی سازنده از آن با عنوان "گریت امریکن تیث" نام برده است و وظیفه برش اجسام سخت مانند چوب را برعهده دارد؛ آنهم با عملکردی شبیه اره دقیقا!

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سازنده؛ هنگامی که بی- 2 نانو بلید در حالت باز شده کامل قرار داشته باشد تنها 80 میلیمتر طول دارد که این اندازه پس از جمع شدن کامل چاقو به 48 میلیمتر کاهش می یابد. عرض چاقو نیز 20 میلیمتر و ضخامت آن نیز برابر با 5 میلیمتر است. جالب است بدانید وزن این ابراز بی نظیر نیز تنها 29 گرم است که حکایت از فناوری بالای ساخت و مواد خاص در تولید دارد.

اما یک نکته مهم در رابطه با بی- 2 نانو استفاده از فولاد 440 سی برای ساخت تیغه است که یکی از مقاوم ترین آلیاژهایی است که تا کنون در جهان تولید شده است و این انتخاب از بی- 2 یک جان سخت تمام عیار و همراهی مطمئن برای نظامیان، ساخته است. این چاقو 30 دلار قیمت گذاری شده است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده