اولیای معلول یک فرزندشان ازخدمت وظیفه معاف می شوند

یک نت ـ بانظر مجلس، یکی از فرزندان اولیائی که هر دو یا یکی از آن‌ها‌ و یا حداقل دو نفر از فرزندان آن‌ها معلول باشد از انجام خدمت‌وظیفه عمومی معاف می‌شود.
خدمت وظیفه

یک نت ـ   به گزارش فارس؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه ششم دی پارلمان ماده ۲۶ لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را بررسی و تصویب کردند.

 

بر این اساس، پنجاه‌درصد (۵۰%) حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید مادامی که مسئولیت پرداخت هزینه­‌های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیا است از پرداخت مالیات معاف است و گواهی تأیید نوع و شدت معلولیت افراد مشمول این ماده از سوی کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت سازمان ارائه خواهد شد.

 

طی تبصره این ماده، آیین‏‌نامه اجرائی این ماده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ظرف مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می‏‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 

همچنین بر اساس ماده ۲۷ که با اکثریت آرای وکلای ملت مصوب شد، یکی از فرزندان اولیائی که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو یا یکی از آن‌ها معلول باشد) و یا حداقل دو نفر از فرزندان آن‌ها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت‌وظیفه عمومی معاف می‌شود.

 

طبق تبصره ماده مذکور، همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می‌کنند، مادامی که سرپرستی همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده