رکورد مسی در ال کلاسیکو

یک نت ـ مهاجم بارسلونا پس از گلزنی برابر رئال مادرید توانست یک رکورد خاص را به نام خود ثبت کند.
مسی

یک نت ـ به گزارش ایسنا و به نقل از موندو دپورتیوو، لیونل مسی در روز پیروزی قاطعانه بارسلونا برابر رئال مادرید توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند و رکورد شکنی کند.  برترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو (۲۵ گل) که بالاتر از آلفردو دی استفانو (۱۸ گل) و  کریستیانو رونالدو (۱۷ گل) قرار دارد در دقیقه ۶۴ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. این پانزدهمین گل ستاره آرژانتینی در سانتیاگو برنابئو بود.

 

مسی با این گل تعداد گل‌هایش را در سال ۲۰۱۷ به ۵۴ رساند و با یک گل بالاتر از رونالدو، روبرت لواندوفسکی و ادینسون کاوانی قرار گرفت. تنها هری کین که ۵۰ گل در این فصل به ثمر رسانده است می‌تواند به رکورد مهاجم بارسلونا برسد چون پیش از پایان سال ۲۰۱۷ باید دو بازی انجام دهد.

 

از طرفی گلزنی مسی در دیدار برابر مادرید باعث شد تعداد گل‌هایش برای یک باشگاه به ۵۲۶ گل برسد. او توانست از رکورد گرد مولر با ۵۲۵ گل پیشی بگیرد. مهاجم آلمانی در بین سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۷۵  این رکورد را با پیراهن بایرن به ثبت برساند.

 

همچنین مسی در این فصل لالیگا ۱۵ گل به ثمر رسانده است و به احتمال فراوان بتواند جایزه پیچیچی (بهترین گلزن لالیگا) را به خود ا ختصاص دهد چون فاصله تقریبا زیادی با دیگر رقیبان خود یعنی سیمونه زاتزا و لوییس سوارس ۱۰ گله دارد.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده