بهترین مکان های گردشگری آنتالیا را بشناسید.

آنتالیا,ترکیه, بهترین مکان های گردشگری آنتالیا,تور لحظه آخری,استانبول,بنای دروازه هادریان آنتالیا,تور کیش

آنتالیا

یک نت ـ بهترین مکان های گردشگری آنتالیا را بشناسید.

دروازه هادریان آنتالیا : یکی از بزرگ ترین و زیباترین بنا و دروازه را در شهر آنتالیا در منطقه کالیچی پیدا میکنید. دروازه هادریان یا همان اوچ قاپیلار از بناهای شگفت انگیز و زیبایی است که سال 130 بعد از میلاد مسیح ساخته شده و نمایی فوق العاده از طاق های نصرت رومی، ستون ها و دیواری مرمری سفید رنگ خود نشان میدهد. این دروازه قسمتی از این دیواره باستانی مرمری بوده که تاکنون توانسته پابرجا بماند و لقب جذاب ترین دروازه پامفیلیا را برای خود بدست آورد. این دروازه به افتحار ورود امپراطور روم یعنی هادریانوس به شهر آنتالیا توسط مردم ساخته شد. دروازه هادریان آنتالیا دو طبقه داشته که  اکنون تنها یک طبقه از آن باقی مانده. در زمان های قدیم تنها راه ورود به شهر از طریق همین دروازه امکان پذیر بوده. برای اطلاعات بیشتر به سایت تور لحظه آخری تور یاب مراجعه نمایید.

 

بنای دروازه هادریان آنتالیا

 بیشتر توریست ها و گردشگران تور آنتالیا مجذوب نوع طراحی و نمای این دروازه و ساختمانش میشوند. حدودا هشت ستون گرانیتی برای نگه داشتن 4پایه نگهدارنده طاق های 3منظوره در این دروازه هستند. 2برجک دیگر نیز در کنار دروازه هادریان آنتالیا قرار دارد. یکی از دو برج مربوط به زمان روم باستان بوده اما اگر  برج دیگر در سمت راست دروازه را ببینید شاهد متفاوت بودن نوع معماری آن خواهید شد اگر راهنمای تور آنتالیا همراه تان باشد به شما خواهد گفت که برج دیگر، نشان دهنده بازسازی ها در زمان امپراطوری بیزانس است. پایین همین برج کتیبه ای با زبان ترکی قدیم با دستخط عربی از زمان روم باستان تا به حال به یادگار مانده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد تور استانبول و آنتالیا به بخش تور استانبول توریاب مراجعه نمایید.

 

راه های رسیدن به دروازه هادریان آنتالیا

برای رسیدن به این دروازه تاریخی و باستانی بزرگ در آنتالیا، از مرکز شهر، در بلوار آتاتورک و چند قدم پیاده روی تا بخش قدیمی شهر، کالیچی، سوار تراموا شده و در ایستگاه فیتینگلی، روبروی دروازده هادریان پیاده شوید. در تور کیش هم شما می توانید مکان های گردشگری بسیار پر مخاطب را ببینید.

مناره ییولی آنتالیا

نمادی از معماری باشکوه سلجوقیان در آنتالیا بوده که بوسیله سلطان علاءالدین کیکوباد ‏ساخته شده و اکنون یکی از بی همتاترین جاذبه های گردشگری این شهر برای توریست ها و ‏گردشگران تور آنتالیا است. مناره ییولی آنتالیا با 27متر ارتفاع همراه با مسجدی در قرن سیزدهم یعنی بین ‏سال های ۱۲۱۹ تا ۱۲۳۶ بنا شده. البته این مناره در زمان های قدیم اول یک کلیسا بوده و ‏سپس آن را به مسجد تبدیل کرده اند. این مناره در قسمت شرقی کاملا از مسجد جدا بوده و ‏معماری و ساختار پایه آن به شکل یک بنای سنگ تراشیده شده مربعی بوده و روی آن یک ‏ساختمان 8ضلعی روی نود پله قرار گرفته که با آجرهای قرمز و خط ها و شیارهای فیروزه ای رنگ تیره و روشن تزئین شده درواقع نوع طراحی و معماری آن است که گردشگران و توریست ها را به سمت خود میکشد. ‏در کنار این بنا، ساختمان بسیار بزرگی معروف به خروس قرار داشته که بین توریست ها و گردشگران به یکی از 7بنای عجیب شناخته میشود. مسجد اصلی که کنار این بنا قرار داشته در همان قرن نابود شده و آسیب کمی به مناره ییولی رسید که در سال 1373 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت این مسجد علاءالدین، نام داشت. اگر به دنبال تور های گردشگری داخلی هستید می توانید تور مشهد را هم دنبال کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده