اگر مي خواهيد كمتر عمر كنيد مكمل هاي ويتاميني مصرف كنيد

یک نت ـ رژيم غذايي افراد در صورتي كه درست تهيه و تنظيم گردد مي تواند تأمين كننده تمامي نيازهاي بدن به ويتامين هاي مختلف باشد.
 مكمل هاي ويتاميني

 رژيم غذايي افراد در صورتي كه درست تهيه و تنظيم گردد مي تواند تأمين كننده تمامي نيازهاي بدن به ويتامين هاي مختلف باشد.
 
گفتني است، اما اغلب اوقات به دليل عدم برنامه ريزي مناسب در خصوص رژيم غذايي و همين طور عدم انجام ورزش و مصرف مايعات كافي بدن با كمبود ويتامين مواجه مي شود.
 
بررسي ها نشان مي دهند، افرادي كه به صورت غيرمجاز و بدون تجويز پزشك معالج دوز بالايي از ويتامين ها را مصرف مي كنند به صورت خودسرانه ممكن است در معرض ابتلا به انواع بيماري ها و مشكلات قرار بگيرند، از جمله ويتامين هايي كه مصرف بيش از حد آن ها مي تواند باعث از بين رفتن سلامتي شود، ويتامين C و ويتامين E است.
 
از جمله ويتامين C كه با مصرف ميوه ها و سبزيجات تازه به اندازه كافي توسط بدن جذب مي شود و نياز روزانه بدن به آن در حدود 40 ميلي گرم است و در نتيجه مصرف بي رويه آن از طريق مكمل ها فايده اي براي بدن ندارد.
 
ويتامين E هم  براي مردان در حدود چهار ميلي گرم و براي زنان در حدود 3 ميلي گرم است ولي افراد با مصرف مكمل هاي خوراكي هزاران بار بيشتر از دوز اصلي مصرف مي كنند.
 
مصرف بي رويه اين ويتامين ها نه تنها باعث جلوگيري از روند پير شدن سلول ها نمي شود بلكه مي تواند باعث بروز انواع سرطان ها گردد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوع: 
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده