برا ازدواج دچار سردرگمی شدم

یک نت ـ من يک دختر مجردبا عقايد مذهبي هستم. سي سالمه. درحال حاضر اگر بخوام ازدواج کنم مسلما بايد پسري باسن سي به بالا را انتخاب کنم و از طرفي چون خودم به دوستي و روابط با نامحردم علاقه اي ندارم برام مهمه که همسرم هم مجردي پاکي رو گذرونده باشه. از اونجا که تو اين دوره زمونه پسرپاک کمه يا اگرم باشه معمولا تو سن پايين بخاطر به گناه نيفتادن ازدواج ميکنن، دغدغه من اينه که کسايي که به خواستگاريم ميان اگر مومن باشن ميگم شايد چندين مورد صيغه اي رو تجربه کردن يا اگر معتقد نباشن که شايد هرکاري کرده باشن.

ازدواج

یک نت ـ من يک دختر مجرد با عقايد مذهبي هستم. سي سالمه. درحال حاضر اگر بخوام ازدواج کنم مسلما بايد پسري باسن سي به بالا را انتخاب کنم و از طرفي چون خودم به دوستي و روابط با نامحردم علاقه اي ندارم برام مهمه که همسرم هم مجردي پاکي رو گذرونده باشه. از اونجا که تو اين دوره زمونه پسرپاک کمه يا اگرم باشه معمولا تو سن پايين بخاطر به گناه نيفتادن ازدواج ميکنن، دغدغه من اينه که کسايي که به خواستگاريم ميان اگر مومن باشن ميگم شايد چندين مورد صيغه اي رو تجربه کردن يا اگر معتقد نباشن که شايد هرکاري کرده باشن. بنظر من کسي که ب دلايل تنوع طلبي راه صيغه رو پيش گرفته تفاوتي با کسي که هرجورارتباطي با نامحرم داشته،نداره... بنظرتون چيکار کنم.گاهي ميگم ادم ازدواج نکنه بهترازاينه که با اينجور ادما ازدواج کنه.ايا من اشتباه فکرميکنم؟اخه جديدا يه خواستگار دارم تو سن سي و چهارسالگي ميگه خانوادم اجبار کردن ب ازدواج.چطور ميشه يه پسر تا اين سن مسايل جنسي بهش فشارنياورده، حتما يه جوري تامينه ديگه..

 

پاسخ:
با سلام و احترام؛
شرایط سختی را تجربه می‌کنید، شرایطی که سختی آن بیشتر از جانب خودتان و حساسیت های فکری‌تان برای شما رقم خورده است. اینکه برای حل مشکلات‌تان دست به مشاوره زده‌اید، اقدامی مهم است که البته گاهی باید این مشاوره به خاطر اهمیت موضوع و برخی پیچیدگی‌ها به صورت حضوری و یا لااقل به صورت تلفنی اقدام به مشاوره نمود.
آنچه که در حال حاضر باید شما به آن توجه داشته باشید، شکستن برخی از این تحلیل‌های ذهنی شماست. در واقع شما ذهنی جزئی‌نگر، تحلیلگر و بسیار حساس دارید. اساساً این تقسیم ذهنی شما طبیعی نیست و می‌تواند به خاطر فشارها و اضطراب‌های موجود در زندگی‌تان باشد. اینکه شما در تحلیل خود انسان‌های مجرد با سن بالا را یا کسانی می دانید که صیغه کرده اند و یا کسانی که از راه حرام ارتباط برقرار کرده اند، تقسیمی اشتباه و به نوعی بدبینانه است. زیرا در صورتی هم که بخواهید در این زمینه تقسیمی هم داشته باشید، می توانید گزینه سومی را هم مد نظر قرار دهید و آن اینکه شخصی در سن جوانی باشد و به جای ارتباط حرام و یا صیغه کردن خویشتنداری کرده و سالم زندگی کرده باشد. پس این انحصاری که در ذهن‌تان ایجاد کرده اید باید بشکنید. پس شاید بهترین راه برای خروج از این تردیدها، بی اعتنایی است. ضمن اینکه شما وقتی می خواهید با کسی ازدواج کنید و شخصی به خواستگار شما می‌آید، این امکان وجود دارد که آگاهی‌های لازم را از طریق جلسات خواستگاری، تحقیق مستقیم و غیر مستقیم و مشاوره پیش از ازدواج به دست آورید. از این راه‌ها قادر خواهید بود معیارهای مختلف انتخاب همسر را بررسی کرده و از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی طرف مقابل اطلاعات لازم را به دست خواهید آورد.
البته ازدواج تحمیلی هم نمی تواند موفقیتی را در زندگی آینده و زندگی زناشویی شما رقم بزند و چه بسا شما را متوجه شکستهایی در آینده کند. پس همان گونه نباید سخت گیر بود، باید دقت و توجه لازم را هم به خرج داد. ضمن اینکه با توجه به نوع تفکر شما و لزوم بررسی نشانه های وسواس فکری و کمال گرایی شما، بهتر است به مشاور حضوری مراجعه کنید و یا لااقل به صورت تلفنی با شماره گیری 096400 کارشناسان مشاور مرکز را در جریان مشکل‌تان بگذارید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده