چطور رضایت مادر را برای ازدواج جلب کنم ؟

یک نت ـ چگونه رضایت مادرم را برای ازدواج جلب کنم؟

ازدواج

یک نت ـ چگونه رضایت مادرم را برای ازدواج جلب کنم؟

 

 پاسخ:

حدود ۷-۸ ماه هست که با آقایی آشنا شدم که ۲۹ سال دارد. الآن بیشتر از یک ماه می شود که اجازه می خواهد بیاید خواستگاری ولی پدر و مادر من قبول نمی کنند.

از اینکه رضایت خانواده در هر صورتی و حالتی برای شما مهم است بسیار خرسندیم قطعا رضایت خانواده به عنوان پشتوانه عاطفی و روانی برای زندگی مهم است.

اما در این جا دو نکته دیگر مهم است یکی اینکه معمولا در روابط مستقیم و گفت و گوهای مستقیم اگر چه دو طرف در مورد مسایلی صحبت می کنند ولی آنچه زودتر شروع به تشکیل شدن می کند وابستگی عاطفی است. وابستگی به طرف پیام می دهد که شما به درد هم می خورید در حالی که خوش برخورد، متین و صادق بودن و از بچگی کار کردن به نظر شما ارزش هایی است که شما نیاز داشته اید ولی این ها فقط کافی نیست و باید به صورت عمیق تر شخصیت شما و ایشان مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد، بنابراین بهتر است با مشاوره پیش از ازدواج صحبت کنید از طرفی نظر مشاوره ای که طلاق گذشته را تأیید کرده را بدانید و از ایشان بخواهید ویژگی های منفی مرد را هم به شما بگوید.

پس جمله شما که می گویید احساس می کنم در کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم باید از طرف مشاوره و متخصص تأیید و اصلاح بشود. بدانید همه خوشبختی زندگی در آن چیزهایی نیست که شما می خواهید، به عبارت دیگر شما خوش برخورد بودن، متین و صادق بودن و کار کردن برایتان ارزش دارد ولی زندگی زناشویی  موفق فقط بر مبنای این موضوعات استوار نیست پس قدری با خود کنترلی و خویشتن داری به منطقی بودن تصمیم تان با یک روان شناس بالینی که در زمینه مشاوره پیش از ازدواج تخصص دارد مشاوره داشته باشید در صورت تأیید مشاور می تواند مادرتان را هم به فرایند مشاوره دعوت کند و دلایل عدم رضایتش را بداند نکته دیگر اینکه در درجه اول از نظر حقوقی و شرعی اذن پدر لازم است و شما در متن ارسالی به هیچ وجه به نقش پدر اشاره نکرده اید موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده