خود ارضایی داره نابودم می کنه

یک نت ـ سلام. لطفا راه هايی در مورد ترک خودارضايي رو بگيد. داره نابودم ميکنم  6 ساله اين کارو انجام ميدم تازه 3 ساله فهميدم گناهه و از اون موقع شروع به ترکش کردم که همش شکست ميخورم. تمام وب سايت ها وبلاگ ها و.. حتي سخنراني هاي استاد علي اکبر رائفي پور رو درباره اين که چطور گناه نکنيم رو ديدم؟؟  ولي بازم شکست خوردم  الان 5 ماهه که ديگه اراده ای تو خودم احساس نميکنم و خيلی نااميدم لطفا  کمکم کنيد

خود ارضایی

یک نت ـ  سلام. لطفا راه هايی در مورد ترک خودارضايي رو بگيد. داره نابودم ميکنم  6 ساله اين کارو انجام ميدم تازه 3 ساله فهميدم گناهه و از اون موقع شروع به ترکش کردم که همش شکست ميخورم. تمام وب سايت ها وبلاگ ها و.. حتي سخنرانی های استاد علي اکبر رائفی پور رو درباره اين که چطور گناه نکنيم رو ديدم؟؟  ولي بازم شکست خوردم  الان 5 ماهه که ديگه اراده ای تو خودم احساس نميکنم و خيلی نااميدم لطفا  کمکم کنيد

 

پاسخ:
با سلام و احترام؛
متاسفانه با شرایطی روانی و جسمی نامطلوبی مواجه هستید، در رابطه با سوال تان چند نکته را باید توجه داشته باشید. ابتدا باید بدانید که ترک خودارضایی بیش از هر راهکار دیگری نیاز به خواست برای تغییر، تلاش و ناامید نشدن دارد. اینکه شما قصد تغییر دارید و تا به حال تلاش هم کرده‌اید، نشان از توانایی شما دارد. اما شاید لازم باشد بر اعتماد به نفس وتوانایی هایتان بیفزایید. حقیقت این هست که شما برای ترک خودارضایی مطالعه و گوش دادن به سخنرانی را در دستور کار زندگی‌تان قرار داده‌اید، اما بدانید مهمتر از این‌کارهای قصد جدی و تحمل سختی ترک عادت نامطلوب است. پس نباید از ادامه راه تغییر و ترک خودارضایی منصرف و ناامید شوید، همچنین می تواند این رفتار غلط در شما بیش از جنبه شهوانی و جنسی، جنبه روانی داشته باشد. به تعبیری این احتمال وجود دارد که رفتار غلط خودارضایی شما به اضطراب و خلق منفی ارتباط داشته باشد. بنابراین نیاز است تا وضعیت خلقی و روانی شما مورد بررسی دقیقتری قرار گیرد و در صورت صحت چنین احتمالی برای درمان اضطراب و...اقدام کنید.
محرک ها را قطع کنید(دوستان، کلیپ ها، و یا رابطه ها) یعنی اولین گام، قیچی کردن محرکهاست.به هیچ وجه خود را دست و پا بسته فرض نکنید. بدانید صدها هزار توانسته‌اند که ترک کنند و شما از آنان مستثنا نیستید. همواره به خود این گونه تلقین کنید که ارادة انجام این کار را دارید و شکست مفهومی ندارد. تلقین در ترک عادت نامطلوب و غلبه بر خودارضایی مؤثر است.
اینکه شما احساس ندامت می کنید از عملی که انجام داده اید، می تواند نشانۀ مثبتی برای تغییر باشد. اما باید بدانید آن چه که ندامت شما را تبدیل به یک فرصت می کند، اقدام و حرکت شما برای تغییر است. احساس گناه اگر چه به معنای بیداری وجدان و نفس سرزنشگر انسان و مطلوب است، اما احساس افراطی به هیچ وجه مطلوب خدا و دین نیست، بلکه احساس گناه فزاینده در راستای وسوسه های شیطانی است.
مانند یک محقق دست به تحقیق در زمینه افکار، احساسات و رفتارهای انگیزاننده میل به خودارضایی در خود بزنید. در طی مدت یک ماه مراحل آغاز تا پایان یک وهله خودارضایی را در برگه‌ای یادداشت نمایید . این کار را برای وهله‌های دیگری که اتفاق می‌افتد، تکرار کنید. زمان و مکان و شرایط جسمی و روحی در قبل و بعد از خودارضایی را ثبت نمایید.  در طی یک ماه ببینید یک وهله خودارضایی با چه فکری آغاز می‌گردد، سپس این فکر مزاحم چه احساس در شما برمی‌انگیزد و این احساس چگونه به رفتار خودارضایی در شما می‌انجامد، همچنین معمولاً در چه زمانی‌هایی و در چه مکان‌هایی و در چه شرایط جسمی ـ روحی میل به خودارضایی در شما تشدید می‌گردد.پس از پایش و رصد روانی یک ماهه به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی نتایج بپردازید. از نتایج این تحقیق می‌توانید راهکارهای کارآمد ترک یا لااقل تعدیل خودارضایی را استخراج نمایید، مثلاً وقتی که اعصاب تان خرد است، وقتی که اضطراب امتحان دارید، یا وقتی که به شخص یا فیلم یا تصویر خاصی می‌اندیشید.
همان طور که به تنبیه ذهنی ـ عملی خودارضایی خویش می‌پردازید، به تشویق ذهنی ـ عملی موفقیت‌هایی هرچند اندک خود در ترک خودارضایی بپردازید.
 برای ۲۴ ساعت خود برنامه‌ریزی سبک و سهل الوصول انجام دهید. با اشتغال ذهنی به امور مثبت از هر گونه اشتغال فکری به تفکرات تحریک‌زا پرهیز نمایید.
سعی کنید لذت کاذب خود ارضایی را با یک امر منزجر کننده ذهنی مانند تصور صحنه تهوع‌آور یا خوردن داروی تلخ پیوند بزنید و با آن تداعی کنید. همچنین یادآوری پیامدها و آسیب های این عمل می تواند به شما در انزجار از آن کمک کند.

 

افزودن یک دیدگاه جدید

Fill in the blank.