خانم من خيلی بداخلاق هست

یک نت ـ خانم من خيلی بداخلاق نميدونم بايد چيکارکنم / یکی از مهمترین مؤلفه های پایداری زندگی زناشویی، اخلاق نیکو از طرف زن و شوهر است.

بداخلاق

یک نت ـ خانم من خيلی بداخلاق نميدونم بايد چيکارکنم

پاسخ:

یکی از مهمترین مؤلفه های پایداری زندگی زناشویی، اخلاق نیکو از طرف زن و شوهر است. اگر هر کدام از دوطرف اخلاق مناسب نداشته باشد، زندگی بسیار سخت و مشکل خواهد شد، مانند شرایطی که برای شما رقم خورده است.

سؤال شما بسیار کلی است، زیرا اولا دقیقا باید مشخص شود منظورتان از بداخلاقی چیست؟ به صورت خاص چه رفتارهایی از همسرتان باعث آزار شما می شود؟ همچنین باید مشخص شود که شما چند سال است ازدواج کرده اید، و از چه زمانی رفتارهای او این چنین شده است؟ اساساً آیا بررسی کرده اید در چه موقعیت‌هایی بداخلاقی می کند؟

به هر حال توجه داشته باشید که مشکل در زندگی بسیاری از زوج‌ها وجود دارد، اما زوج‌هایی موفق هستند که بتوانند مشکلات را ابتدا با روش گفت‌وگوی سازنده و خلاق به دست خودشان حل کنند. سپس در صورتی که نتوانند به تنهایی از پس مشکلات خود بر بیاییند، باید به مشاور خانواده مراجعه کنند.

در گفت‌وگوهایتان ابتدا باید علل بداخلاقی‌های همسرتان را کشف کنید. باید ببینید آیا او در این موضوعات شما را هم مقصر می داند؟ اگر این چنین است با هم قرار بر تغییر بگذارید. تا بتوانید به کمک هم مشکلات را حل نمایید.  معمولاً بداخلاقی ناشی از رفتارها و تعارضات خانوادگی است. در این صورت ابتدا باید همت‌تان بر حل تعارضات و تنش‌های زندگی باشد.اگر علت بداخلاقی‌های همسرتان اموری بی ارتباط به زندگی‌تان و شخص شماست و مربوط به ویژگی‌های شخصیتی اوست، باید او را ترغیب کنید که برای تغییر ویژگی ‌های شخصیتی باید به مشاور مراجعه کند. در این مسیر اطمینان به حمایت از او دهید.

همچنین اگر مهارت ارتباطی‌تان ضعیف است، به گونه‌ای که نمی توانید دربارۀ مشکلات‌تان با هم گفت‌گو کنید و در صورت صحبت مشکلات بیشتری ایجاد می شود، باید مهارت‌های ارتباطی‌تان را تقویت کنید. برای تقویت مهارت ارتباطی نیاز است علاوه بر مطالعۀ کتاب های مفید مانند «معجزۀ گفت‌وگو» از مشاور کمک بگیرید.

فقط تا این حد بدانید که برای گفت‌و‌گوی با همسرتان دربارۀ موضوعات مختلف باید موقعیت مناسب، مکان و زمان مناسب را رعایت کنید. همچنین پیش از صحبت با او ویژگی‌های مثبت او را لیست کنید و برای بیان یکی از مشکلاتش ابتدا از بیان یکی از ویژگی‌های مثبتش شروع کنید. در گفت و گوی مؤثر کسی برنده هست که شنوندۀ خوبی باشد. پس سعی کنید ابتدا شنوندۀ خوبی باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده