خانومم رفته خونه پدرشوهرم و تقاضای مهریه کرده

یک نت ـ مدت دو ماهه همسرم به علت اينکه درآمد نسبتا خوب نيست رفته خونه پدرش و تقاضاي مهريه کرده

قهر

یک نت ـ شش ساله ازدواج کردم موقعي که ازدواج کردم بيکار بودم و خانومم کاملا به شرايط من آگاه بود و با اون وضع قبولم کرد الان هم الحمدالله يه ماشين دارم که در آژانس مشغول کار  هستم و خداروشکر شرايط بدي نداريم الان مدت دو ماهه همسرم به علت اينکه درآمد نسبتا خوب نيست رفته خونه پدرش و تقاضاي مهريه کرده البته ناگفته نمونه که اين اواخر خودم هم کم کاري کردم.

الان هرچي دارم التماسش ميکنم که برگرده و من اشتباه کردم و قول ميدم جبران گذشته رو خواهم کرد ولي فقط ميگه طلاق.لطفا کمکم کنيد چون همسر و زندگيمو دوست دارم و نميخوام از دستشون بدم

پاسخ:

با سلام و تحیت

قابل درک است که شرایط تلخی را سپری کنید،

به نظر می رسد همسر شما فردی قانع و سازگار بوده است که شرایط شما را پذیرفته اما چرا اکنون رویه دیگری را انتخاب کرده است جای سوال است. شاید به این دلیل که همت و مسولیت پذیری همسر برای وی مهمتر از میزان درامد بوده است و وی علاوه بر انتظار تلاش بیشتر شما توقع داشته اند او را بیشتر درک کنید. بنابراین این احتمال را نیز لحاظ کنید که همسر شما به صرف مشکلات مالی شما را ترک نکرده است و چه بسا در دیگر ابعاد عاطفی، خانوادگی و...نیز احساس کمبود و ناکامی داشته باشند.

در صورتی که تنها علت اختلاف مسائل مالی باشد، لازم است با رفتار و پیگیری خود او را در قبال این دغدغه یاری کنید و این اعتماد را در وی پدید اورید که از کم کاری اجتناب می کنید و اگر در دیگر حیطه ها نیز اسیب یا مشکلی وجود دارد، برای ریشه یابی و برطرف کردن انها نیز اقدام کنید.

در این مسیر از بزرگترها کمک بگیرید و دقیقا مشخص کنید که علت اصرار وی به طلاق چیست؟ روشن شود که از نگاه وی چه تغییراتی لازم است در زندگی محقق شود؟ سعی کنید از افرادی که نفوذ بیشتری بر وی دارند کمک بگیرید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده