خواستگارامو یکی یکی رد کردم الان پشیمونم

یک نت ـ خواستگاران زيادي داشتم که همرو رد کردم چون هيچ کدوم موقعيت مناسبي ک من انتظارش رو دارم نداشتن بجز يک مورد ک البته اون رو هم رد کردم و الان پشيمونم.

خواستگارامو

یک نت ـ سلام من26سالمه و تا الان خواستگاران زيادي داشتم که همرو رد کردم چون هيچ کدوم موقعيت مناسبي ک من انتظارش رو دارم نداشتن بجز يک مورد ک البته اون رو هم رد کردم و الان پشيمونم.حالا ميخوام بدونم آيا مورد خشم خداوند قرار ميگيرم و اين که ميگن اگر دختري خواستگاراش رو بي دليل رد کنه خواستگاري براش نمياد و ب اصطلاح بختش بسته ميشه؟ چون اين رو خيلي از اطرافيانم ميشنوم و نگرانم کرده و حس ميکنم ب اين دليل خدا ديگه ب صدام گوش نميده.

پاسخ:

با سلام و تحیت

ازدواج موفق مرهون انتخاب درست و بر پایه معیارهای واقع بینانه رقم می خورد. از طرفی هر فردی این اختیار را دارد که آزادانه و بدون احساس اجبار و تحمیل انتخاب کند و دین نیز این حق را به رسمیت شناخته است. بنابراین ضمن اینکه لازم است هم از سختگیری و وسواس اجتناب شود و هم از انتخاب بدون معیار خودداری شود، لازم است توجه شود که خداوند کسی را به خاطر تصمیم شخصی مجازات نمی کند.

البته طبیعی است که اگر فردی با معیارهای سختگیرانه فرصتها را یکی پس از دیگری از دست بدهد، احتمال و ضریب ازدواج وی کاهش پیدا خواهد کرد، که این فرایندی است طبیعی و ارتباطی با مجازات خداوند و یا با این برداشت غلط که خداوند صدای ما را نمی شنود، ندارد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده