افسرده شدم

یک نت ـ افسرده شدم بيرونم دوستام بهم محل نميزارن کلافه ميشم بخدا چيکارکنم هر چقدرم به دوستام خوبي ميکنم باز محلم نميزارن خواهش ميکنم يه راه حل خوب نشونم بدين
 

افسرده

یک نت ـ من نميتونم با دوستام گرم بشم. مثلا با کسي ميشينم حرف پيدا نمي کنم بزنم باهاش، خودمم لاغرم و بدن ضعيفي دارم هرچقدرم برا چاق شدن تلاش ميکنم فايده نداره و اين باعث ميشه بيشتر اعتماد ب نفسمو از دست بدم افسرده شدم بيرونم دوستام بهم محل نميزارن کلافه ميشم بخدا چيکارکنم هر چقدرم به دوستام خوبي ميکنم باز محلم نميزارن خواهش ميکنم يه راه حل خوب نشونم بدين

پاسخ:

با عرض سلام و احترام؛

هر چند به نظر می رسد از نوع عملکرد خود در موضوع مذکور راضی نیستید، اما لازم است توجه کنید که هر انسانی منحصر به فرد است و ویژگیهای ممتاز خود را دارد. بنابراین ضمن اینکه لازم است از تمرکز به این موضوع خودداری کنید ضرورت دارد خودتان را بپذیرید و با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه در این موارد باعث بدتر شدن اوضاع و عدم توانایی اتخاذ تصمیمی صحیح می‌شود. مقایسه در این موارد وجود شما را تخریب کرده و همانطور که گفتید منجر به ناامیدی، غم و در نهایت افسردگی می‌گردد. بنابراین با عدم مقایسه و توجه به نکات زیر بازنگری در افکار و رفتار خود ایجاد نمایید.

افراد در یک تقسیم بندی کلی به درونگرا و برونگرا تقسیم می شوند که نه برونگرایی امتیاز است و نه درونگرایی، آنچنان که نه درونگرایی ضعف شخصیتی است و نه برونگرایی.

بنابراین از تمرکز به این موضوع خودداری کنید و همانطور که گفته شد سطح خودپذیری خویش را افزایش دهید. در عین حال سعی کنید مهارتهای مختلف ورزشی، هنری و از جمله افزایش مخزن واژگان کلامی خود را بواسطه حفظ کردن، شعر، ضرب المثل، داستان و آیات و احادیث افزایش دهید. در عین حال از دقت بالا و زیر نظر گرفتن خود خودداری کنید و میزان توقعات را از خود کاهش دهید و بدانید چنین ویژگی ای هیچگونه نقص شخصیتی محسوب نمی شود.

در صورتیکه لاغری و ضعف بدن ناشی از بیماری یا اختلال در کارکارد غدد و متابولیسم بدن است حتما به متخصصان غدد و تغذیه مراجعه نمایید.

با تمرکز بر توانایی‌های خود، برای نظر و نگاه اطرافیان کمتری اهمیتی را نیز قائل نشوید. مطمئن باشید اگر شما تبدیل به ایده‌آل‌ترین افراد شوید، باز هم می‌توان نقاط ضعف و ایراد برای‌تان تراشید.

انتظارات خود نسبت به دوستان‌تان را تعدیل کنید. از آنجاییکه شما منتظر هستید یا عکس العملی خوشایند و مورد نظرتان از دوستان‌تان ببینید، این شرایط شما را ناراحت و اذیت می‌کند، اما در صورتیکه محبت به دوستان را به منظور انسانیت و عدم انتظار تلافی از سوی آن‌ها انجام دهید اوضاع بهتر خواهد شد.
در صورت امکان دایره دوستان خود را تغییر داده و با کسانی دوستی کنید که صداقت، درستی، ایمان و خلوص در دوستی برای‌شان اولویت داشته باشد تا مسائل ظاهری.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

هشت و نیم خط نوشتم خجالت کشیدم که سند کنمش پاکیدم.خلاصش: خیلی داغونم