شوهرم باخواهرم يازن داداشش گرم می گيره

یک نت ـ باخواهرم يازن داداشش گرم مي گيره وبگو بخند داره وقتي بهش مي گم اين کارت ازنظراسلام درست نيست ونبايد اينجوري باشه مي گه آدم بايد روابط اجتماعي داشته باشه ومي گه توسخت مي گيري چيکارکنم ؟

اجتماعی

یک نت ـ من سوالي دارم اين که شوهرم منو خيلي دوست دارم وآدم خوبي هستش اما اخلاقي داره که من دوست ندارم واون اينه که گاهي باخواهرم يازن داداشش گرم مي گيره وبگو بخند داره وقتي بهش مي گم اين کارت ازنظراسلام درست نيست ونبايد اينجوري باشه مي گه آدم بايد روابط اجتماعي داشته باشه ومي گه توسخت مي گيري چيکارکنم ؟

اصلا اين اخلاقشودوست ندارم!!

پاسخ:

با عرض سلام و احترام؛

متوجه نگرانی و ناراحتی شما از این رفتار خاص همسرتان هستیم. همچنین از اینکه به برخی نقاط قوت ایشان اشاره کرده و آن‌ها را مد نظر دارید شما را تحسین می‌کنیم. امیدواریم که این روند باعث تقویت هرچه بیشتر صمیمیت میان شما و همسرتان گردد.

زندگی مشترک عرصه‌ایست که در آن دو نفر که هر کدام دارای شخصیتی مجزا از دیگری است کنار هم قرار گرفته و سعی می‌کنند علایق و سلایق‌شان را به هم نزدیک نمایند. اما با این حال وجود تفاوت‌ها را نمی‌توان انکار کرد. هنر هرکس در زندگی مشترک این است که تا حد توان نقاط افتراق را نادیده گرفته و سعی کند تا نقاط مثبت و مشترک را برجسته و مطرح نماید. بنابراین زندگی مشترک، جای زندگی کردن است نه ارشاد، راهنمایی، تربیت و تغییر همسر.

در خصوص این مشکل بهتر است دیگر اصرار و پافشاری نکنید. اصرار باعث دلزده شدن و در نتیجه دورشدن ایشان از شما می‌شود. در عوض سعی نمایید تا با رفتارهای ایجابی و مثبت همسرتان را به خود جلب کرده و زندگی را شیرین نمایید. توجیه‌های ایشان در خصوص این رفتار را به پای تعهد ایشان به زندگی مشترک بگذارید. شما نمی‌توانید برای دیگری مانع یا اجبار ایجاد کنید. بلکه باید با رفتار خوب خود و با ملاطفت و نرمی ایشان را متوجه نمایید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده