همسرم بسيار بد دهن مي باشد

یک نت ـ همسرم دربيرون از منزل بامن رفتار بدي دارد بي توجهي ميکند غر ميزند ومخصوصا  پيش خانوادم اصلا مراعات نميکند واگر اروم بهش اشاره کنم با صداي بلند جواب ميدهد حتي مهمان هم بيايد بازهم حرفي بشود مراعات نميکند اين راهم بگم همسرم بسيار بددهن ميباشد

بد رفتاری با همسر

یک نت ـ خانمي هستم 27 ساله حدود 11 ساله که ازدواج کردم.همسرم دربيرون از منزل بامن رفتار بدي دارد بي توجهي ميکند غر ميزند ومخصوصا  پيش خانوادم اصلا مراعات نميکند واگر اروم بهش اشاره کنم با صداي بلند جواب ميدهد حتي مهمان هم بيايد بازهم حرفي بشود مراعات نميکند اين راهم بگم همسرم بسيار بددهن ميباشد وهمين باعث شده من در هر دعوا و مشاجره حرمت نگه ندارم و باهاش دعوا کنم.هروقت قهر ميکنيم با خانواده من هم قهر ميکنه و همه جا ناراحتي و قهرشو بامن بروزميده

من خيلي ازاين اخلاق ها بيزارم و رنج ميبرم اوايل ازدواج بااينکه چندبار بي حرمتي هم کرد به مادرم و خانوادم وبي توجهي به قهرو تهديدم براي طلاق ولي من ناديده گرفتم.الان ک فرزند هم داريم وميبينم عوض نميشه بايد چکار کنم.تابحال بصورت جدي با خانوادم درميان نگزاشتم ولي گاهي مادرم ميگه همسرت اخلاق بدي داره و من طرفداري ميکنم وميگم چيزي تو دلش نيست اما واقعا ديگه خسته شدم هروقتم دعوا ميکنيم ميگه ناراحتي ميتوني جداشي حالا من بايد چکار کنم بچمو نديد بگيرم وجدابشم ويا ادامه بدم و يک عمر با نفرت و پشيموني زندگي کنم ؟

پاسخ:

متاسفیم که در چنین شرایط سختی قرار دارید. طبعا زندگی در این شرایط بسیار سخت و دشوار است. از سوی کسی به شما اهانت می‌شود که در واقع باید بهترین و نزدیک‌ترین فرد به شما باشد و تصور اینکه چنین شرایطی به وجود آمده باشد بسیار دردآور است.

ظاهرا همسر شما بسیار تمایل دارد مشکلاتش با شما را از فضای خانه خارج کرده و به خانواده‌ها منتقل نماید. دلیل چنین رفتاری ممکن است ناشی از نوعی طلب کمک از دیگران باشد. این احتمال وجود دارد که جر و بحث های زیادی با هم داشته باشید. به گونه‌ای که هیچیک قانع نشده و همیشه خود را صاحب حق بدانید. در چنین مواردی همسر شما احساس درماندگی کرده و از آنجاییکه خود را بر حق می‌داند، با کشاندن دعوا به خانواده شما سعی در نشان دادن واقعیت شما به خانواده‌تان کرده و به گونه‌ای غیر مستقیم از آن‌ها درخواست کمک برای حل و فصل مشکلات می‌کند.

به نکات زیر توجه داشته باشید:

- بسیاری از مواقع مردان از حرف‌هایی که می‌زنند مقصودی نداشته و تنها برای تخلیه شدن و یا غرض‌هایی دیگر از لحن تند یا الفاظ نادرست استفاده می‌کنند. اما متوجه این نیستند که این رفتار چه تاثیر بدی بر همسرشان می‌گذارد. چرا که زن‌ها عاطفی بوده و بار احساسی چنین طرز برخوردی بر آن‌ها زیاد خواهد بود.

- شما بایستی سعی کنید شکایت‌های ایشان از خودتان را مشخص کرده و به شکایت اصلی پی ببرید.

- دهان به دهان شدن با ایشان باعث عمیق‌تر شدن این روحیه در او گشته و فضای تیره‌ای را بر خانه حاکم خواهد کرد. وقتی شما با ایشان در توهین‌های متقابل همراهی میکنید، او انگیزه‌ای برای ترک این رفتار ناشایست نخواهد داشت. اما سکوت با وقار از سوی شما باعث یکطرفه شدن این رفتار و متمایز شدن رفتار زشت او خواهد شد.

- توجه کنید در این مواقع اگر به شما توهینی می‌شود نشنیده بگیرید و با قاطعیت به همراه ادب به او متذکر شوید تا دست از این رفتار بکشد.

- با توجه به یازده سال زندگی مشترک و داشتن یک فرزند، در طلاق عجله‌ای نیست. همیشه راه‌های فراوان تجربه نشده‌ای وجود دارد که اجازه به مطرح شدن طلاق نمی‌دهند.

- همیشه نقاط مثبت ایشان را بازگو کنید. در صحبت‌ها عاطفه و محبت خود را بارز کنید. هیچ وقت به یکدیگر برچسب نزنید. زیرا برچسب باعث هجوم به اصل شخصیت او خواهد شد. به جای آن رفتار ناشایستش را نقد نمایید.

- خواسته‌های خود را به گونه‌ای مطرح نمایید که جنبه یکطرفه نداشته باشد و برای ایشان نیز مسئله مشترک ایجاد نماید. به اینصورت او نیز با شما به همفکری برای رفع مشکلات خواهد پرداخت.

- جلسه‌ها و برنامه‌های مذهبی مشترک با یکدیگر داشته باشید و در اینگونه جلسات با هم شرکت نمایید.

- با گذشت یازده سال از ازدواج، به صورت طبیعی طرفین برای هم تکراری می‌شوند. سعی در ایجاد انواع تنوع‌ها در زندگی نمایید. به ظاهر خود در منزل رسیدگی کرده و همیشه در کلام‌تان به ایشان عشق، محبت و اقتدار را هدیه کنید.

در صورت ادامه وضعیت نابسامان فعلی بایستی به همراه ایشان به صورت حضوری به مشاوره خانواده مراجعه نمایید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده