چگونه در ایران ویزای انگلیس بگیریم؟

یک نت ـ چگونه در ایران ویزای انگلیس بگیریم؟ بالاخره اتفاقی که تمام علاقمندان ایرانی سفر به انگلیس انتظارش را می‌کشیدند رخ داد و تأسیس دفتر VFS global گام بزرگی در تسهیل امور ثبت‌نام ویزای توریستی انگلیس شمرده شد؛

ویزای انگلیس

یک نت ـ چگونه در ایران ویزای انگلیس بگیریم؟

چیزی که هیچوقت عوض نمی‌شه، علاقه مردم به یک چیز خاصه! هر چقدر هم که مشکلات وجود داشته باشه، بازم مردم به راه خودشون می‌رن. مثل همین سؤال مهم که هنوز زیاد پرسیده می‌شه : چگونه در ایران ویزای انگلیس بگیریم؟... که واقعاً عجیب و غریبه!

در کشاکش تمامی اتفاقات سیاسی که ممکن است دو کشور را برای مدتی از هم مدت دور کند، زبان یگانه‌ای وجود دارد که می‌تواند مردم جهان را به هم پیوند بزند و آن هم زبان گردشگری است؛ مثلاً در ایران که سابقه تاریکی در روابطش با اروپا وجود دارد، هنوز که هنوز است شعله علاقمندی به سفرهای اروپایی روشن است و مثلاً شاید عجیب به نظر برسد اگر روش‌های اخذ ویزای انگلیس در ایران، جزو بزرگ‌ترین سؤالات گردشگران باشد!

شکی نیست که پس از اتفاقات سال 2011 و تعطیلی سفارت انگلستان در ایران، گردشگران علاقمند به تورهای انگلیس و ایرانیانی که بستگان و آشنایانی در این کشور داشتند، روزهای سختی را تجربه کردند. سفر به کشورهایی واسط برای گرفتن وقت سفارت انگلیس، از آن قسم اعمالی بود که فی‌‍نفسه مقررات و قوانین یک کشور دیگر را هم بر گردشگران تحمیل می‌کرد. این سختی‌های تحمیلی به اندازه‌ای زیاد شد که ویزای بریتانیا در میان گردشگران به ویزای سخت و دور از دسترس تبدیل شد. اما چاره کار به زودی پیدا شد؛ دفاتر VFS global !

بالاخره اتفاقی که تمام علاقمندان ایرانی سفر به انگلیس انتظارش را می‌کشیدند رخ داد و تأسیس دفتر VFS global گام بزرگی در تسهیل امور ثبت‌نام ویزای توریستی انگلیس شمرده شد؛ اتفاقی که هنوز در مورد بسیاری از کشورها رخ نداده است و عدم وجود سفارت‌خانه کشور موردنظر در ایران، کار صدور ویزا را با مشکلات فراوان مواجه می‌کند. برای مثال هنوز که هنوز است، برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید به یکی از کشورهای واسط مسافرت کرد. اما دفتر VFS global که نماینده مستقیم سفارت انگلستان در تهران است، دوباره دریافت وقت سفارت انگلیس در تهران را آسان کرد؛ با این تفاوت که دیگر نیازی به دریافت وقت سفارت نیست و تمام مراحل ویزا از طریق همین دفتر قابل پیگیری‌ست. شیوه انجام کار به این صورت است که متقاضیان ویزاهای انگلیس، مدارک مورد نیاز را به صورت آنلاین در درگاه VFS global بارگذاری می‌کنند و هزینه مربوط به ویزای موردنظرشان را می‌پردازند و این دفتر با یکی از سفارت‌خانه‌های بریتانیا مکاتبه کرده و نتیجه را به متقاضی اعلام می‌کند. در همین خصوص تنها یک‌بار مراجعه حضوری به دفتر VFS global در تهران لازم است که متقاضی موظف است شخصاً مدارکش را در اختیار مأمور ویزا بگذارد.

ویزای انگلیس از آن دسته ویزاهایی‌ست که شرایط و ضوابط تقریباً پیچیده و دشواری دارد و بهتر است که گردشگران موشکافی و ریزبینی انگلیسی‌ها را نادیده نگیرند و از مشورت کارشناسان این امر استفاده کنند. یکی از کارشناسان ویژه سالیان سفر است که سال‌هاست در زمینه ویزاها و تورهای انگلیس فعالیت می‌کند و توصیه می‌شود که گردشگران و مسافران انگلیس پیش از هر اقدامی، با مشاوران سالیان تماس بگیرند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده