بدون اگاهی خانواده و اجازه پدر به عقد موقت یکی دراومدم

یک نت ـ از طرف يکي از اقايون فامبل به من ابراز علاقه شد حدود يه سال بي اعتنا بودم وسعي کردم توجه نکنم ولي,کم کم شيفته ايشون شدم ايشون در حال حاضر بنا به دلايلي قادر به ازدواج با من نيست ولي من به دليل دوري از گناه که ممکن بود به وجود بياد,به مدت يه ماه بدون اگاهي خونواده و اجازه پدر به عقد موقت ايشون در امدم

ازدواج

یک نت ـ من دختر 24ساله ام که حدود يه سال پيش از طرف يکي از اقايون فامبل به من ابراز علاقه شد حدود يه سال بي اعتنا بودم وسعي کردم توجه نکنم ولي,کم کم شيفته ايشون شدم ايشون در حال حاضر بنا به دلايلي قادر به ازدواج با من نيست ولي من به دليل دوري از گناه که ممکن بود به وجود بياد,به مدت يه ماه بدون اگاهي خونواده و اجازه پدر به عقد موقت ايشون در امدم ولي هيچ رابطه جنسي بين ما به وجود نيامده . خواهش مبکنم جواب بدين

پاسخ:

ضمن تشکر بابت اعتماد و ارتباط

اما مطلب مرتبط با مشاوره این است که اگر عقد شما باطل باشد که هیچ!! اما حتی اگر اقدام شما خلاف شرع نباشد یعنی عقد شما درست هم باشد، چنین اقدامی نسنجیده و خطرناک است!

اینکه شما خود را ملزم به رعایت احکام الهی می دانید ستودنی و قابل تحسین است اما در کنار تقید به مسائل شرعی لازم است به اندازه کافی دوراندیشی داشته باشید و خود را در چند سال بعد و احتمالاتی که با ان مواجه شده اید نیز تصور کنید.

ادامه ارتباط شما با ایشان حتی اگر شرعی هم باشد می تواند هزینه های روانی زیاد و در عین حال جبران ناپذیری را بر شما تحمیل کند. به این نکات مهم و اساسی توجه داشته باشید که؛

 1- اینگونه روابط ایستا نیست بلکه پیش رونده است. از اینرو دامنه رابطه شما به احتمال قوی تا اخرین مرحله نیز پیش خواهد رفت! آنچنان که بعد از یکسال مقاومت سرانجام تسلیم شدید!

2- هیچ ضمانتی برای ایستادن ایشان به پای شما وجود ندارد و ممکن است بعد از مدتی از ازدواج و حتی بودن با شما صرفنظر کند. در حالیکه شما با دنیایی از وابستگی و...رها شده اید.

3- احتمال افشاء این سر وجود دارد و می تواند حیثیت خانوادگی و منزلت اجتماعی شما را نشانه رود.

بنابراین با لحاظ این واقعیات اینکه شما از طرفی سرمایه دوشیزگی و منزلت خود را از دست بدهید و از طرف دیگر آینده و ازدواج شما با ابهام و شکست مواجه شود دور از ذهن نیست.

لازم است با خود رو راست باشید و از کنار تجربه تلخ موارد مشابه به سادگی عبور نکنید!

در پناه خدای بزرگ موفق باشید.

منبع:کانال رسمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده