متوجه شدم همسر معتاد شده است

یک نت ـ 2 سالِ که عقد هستم تقريبا يک سالِ متوجه اعتياد ايشون شدم البته مادرم رو مطلع کردم،اعتيادشون در حدِ کمِ و در حالِ ترک هستند.

معتاد

یک نت ـ من در دوران عقد به سر ميبرم و 2 سالِ که عقد هستم تقريبا يک سالِ متوجه اعتياد ايشون شدم البته مادرم رو مطلع کردم،اعتيادشون در حدِ کمِ و در حالِ ترک هستند.

من همسرم رو دوست دارم ولي از اين قضيه ايشون کاملا ميترسم ولي نميتونم به هيچ وجه تصميم گيري کنم،ميخواستم بدونم با توکل به خدا و کمکِ خودم به ايشون ميتونم زندگيمو ادامه بدم يا نه؟و اينم بگم ايشون خيلي زياد از طرفِ خانواده ش زجر کشيده و خيلي زياد تحتِ فشار بوده.

من سپردم به خدا زندگيمو،آيا اين کارم درست هست يا نه؟چون اصلا نميتونم تصميم گيري کنم چون همسرمو دوست دارم و اعتقادم اينه ايشون مريض هستنُ ترک کردنشون توسطِ بنده باعثِ بدتر شدنِ قضيه خواهد شد.لازم به ذکرِ که 2ماه ديگه عروسيمون هست و با سختيِ خيلي زياد هزينه هاشو داريم جور ميکنيم و همسرم تحتِ فشار هستن.

پاسخ:

متاسفانه فشار زیادی را تحمل کنید و نسبت به آینده خود نگران هستید. ضمن اینکه روحیه خیرخواهی و وظیفه شناسی شما ستودنی است، لازم است توجه داشته باشید در قبال اعتیاد همسرتان نه خوش بینانه قضاوت کنید و نه بدبینانه. در صورتی که شما همچنان دوشیزه هستیدف تلاش کنید تا وی در دوره عقد و قبل از اغاز زندگی مشترک اعتیاد را ترک کنند و بعد از سپری شدن مدت زمان قابل توجهی از ترک و اطمینان به این موضوع زندگی خود را اغاز کنید.

توکل به خدا نیز بیانگر ایمان شما است اما منطبق با اسباب عادی شما وظیفه دارید کارهای پیشگیرانه را انجام دهید و انچه که از عهده شما خارج است را به خدای بزرگ و حکیم واگذار نمائید.

منبع: کانال مشاوره مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده