متاسفانه خانمم به حرفم گوش نمیده

یک نت ـ هرچي از خانمم ميخوام به من حرف رکيک نزنه حل نميشه ازش ميخوام چادرشو بزنه جلو من ميزنه ولي وقتي تنهايي جايي ميبينمش نميزنه انگار  برا من ميزنه ميگم چرا اينجوري ميکني ميگه دلم ميخواد !!

اخلاق

یک نت ـ : من بيست سالمه با تمام مشکلاتي که داشتم يه ماهي است عقد کردم مشکل من اينجاست هرچي از خانمم ميخوام به من حرف رکيک نزنه حل نميشه ازش ميخوام چادرشو بزنه جلو من ميزنه ولي وقتي تنهايي جايي ميبينمش نميزنه انگار  برا من ميزنه ميگم چرا اينجوري ميکني ميگه دلم ميخواد !!

خيلي دوسش دارم بهش ميگم اين کارها رو ترک کن ميگه من تو زندگيم شانس ندارم !! اخه برا منم سخته بخوام تحمل کنم خيلي سخته

ميگم نمازتو بخون ميگه باشه ولي نميخونه زود قهر ميکنه

بهش گفتم اگه اينجوري کني مجبورم ترکت کنم ميگه از دستت خودکشي ميکنم به خدا موندم چيکار کنم ؟ من که نميتونم همش مواظب اون باشم از درس از دين از همه چيم افتادم کمکم کنيد؟

پاسخ:

شکایاتی که مطرح کردید بیانگر نگرانی و احساس ناخرسندی از شرایط موجود است.

با توجه به سن شما به نظر می رسد همسرتان نیز از سن بالایی برخوردار نباشند که ممکن است بخشی از مسئله به این موضوع بازگشت داشته باشد. ضمن اینکه مدت زمان یک ماهه نیز مدت زمان کافی برای شناخت یکدیگر نیست.

بنابراین اگر در مجموع و به صورت کلی نگاه و قضاوت شما به ایشان به عنوان همسر، مثبت باشد، پیشنهاد می شود در میزان و نوع تذکر دادن به وی زیاده روی نکنید و سطح ایراد گرفتن از وی را کاهش دهید. بپذیرید که قرار نیست شخصیت وی را تغییر دهید و اگر بنا بر تغییر باشد، این تغییر در گذر زمان و به صورت کاملا تدریجی رقم می خورد.

در عین حال با توجه به برخی مطالب نظیر تهدید وی به خودکشی و... به نظر می رسد ایشان از آرامش لازم روانی برخوردار نیستند و نیاز است تا با مراجعه به روانشناس منشاء احساس سرخوردگی و یا مشکلات عصبی احتمالی، در وی شناسایی شود، تا علاوه بر افزایش آستانه تحمل وی، اختلافات موجود در سطح روابطتان در همین ابتدای ازدواج حل و فصل شود.

منبع:کانال رسمی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده