مخالفت برادر با ازدواج خواهر

یک نت ـ با پسری حدود سه سال دوست بودم و الان اونها برامن 6-7ماه پیش خواستگاری اومدن جلوی من دوتا دختر هسش اونا موافقند ولی دوبرادر دارم
مخالفت

یک نت ـ من با پسری حدود سه سال دوست بودم و الان اونها برامن 6-7ماه پیش خواستگاری اومدن جلوی من دوتا دختر هسش اونا موافقند ولی دوبرادر دارم ک همچنان بهانه میگیرن و مخالفت میکنن.هرکاری هم میکنم باز راضی نمیشند.

لطفا راهنماییم کنید.ممنون

پاسخ:

اینکه به فکر آینده خود هستید و در مسائل مربوط به ازدواج اقدام به مشاوره کرده‌اید بسیار جای تحسین دارد. متاسفانه برخی نقاط ابهام وجود دارد که باعث ناتوانی در جواب دقیق می‌شود. مواردی مانند سن شما، چیستی دلایل برادرهای‌تان در مورد مخالفت که شما از آن‌ها تعبیر به «بهانه گرفتن» کردید، وضعیت ساختاری و نوع توزیع حمایت و تصمیم‌گیری در خانواده شما و اینکه چرا هیچ صحبتی از پدر و مادرتان به میان نیامد؟ هر چند این شرایط موجب آزار شما شده‌اند، اما فرصت بسیار مغتنمی است تا به برخی سوال‌های بسیار مهم که هر جوان در شرف ازدواج باید به آن‌ها توجه و فکر کند، بیندیشید:

دوستی قبل از ازدواج چه میزان در انتخاب صحیح و خوشبختی آینده شما دخیل یا مانع است؟ اصلا اطلاعاتی پیرامون اصل ازدواج دارید؟ از فلسفه ازدواج چه میزان اطلاعات دارید؟ از بایدها و نبایدهای ازدواج چه میزان آگاهید؟ آیا نسبت به ملاک‌ها و شرایط ازدواج هم آگاهی لازم را دارید؟ تا به حال چند کتاب درباره ازدواج، فلسفه آن، شرایط، آداب ازدواج، شرایط شخصیتی، اجتماعی و ...  مطالعه کرده‌اید؟ درباره ملاک‌های انتخاب همسر چه میزان اطلاعات دارید؟ درباره تهدیدهایی که دوستی‌های قبل از ازدواج برای زندگی آینده ایجاد می‌کنند چقدر اطلاعات دارید؟

با در نظر گرفتن سوال‌های مهمی که در بالا مطرح شدند، یک‌بار دیگر به مخالفت‌هایی که از سوی اطرافیان شما شده است توجه مجدد کنید. دلایلی که آن‌ها مطرح می‌کنند را بازنگری نمایید. آیا این احتمال وجود دارد که شما به دلیل سابقه دوستی، برخی واقعیت‌ها را در نظر نگرفته باشید؟
(مساله‌ای که متاسفانه در اکثر دوستی‌ها دیده می‌شود). اگر این احتمال را می‌دهید به آن اهمیت داده و در رفتار قبلی خود بازنگری کنید؛ اما در صورتیکه این احتمال مردود است، با اعضای خانواده خود به گفتگوی صمیمانه، قاطعانه، همراه با ادب و استدلال بنشینید و از مشورت‌های دلسوزانه آن‌ها بهره ببرید. همچنین می‌توانید از مشاوره حضوری برای مطرح کردن جزئیات بیشتر و بررسی‌های دقیق‌تر استفاده کنید.

از شرایط به وجود آمده استفاده صحیح را برده و با مطالعه کتاب‌های مفید سعی در افزایش اطلاعات و آگاهی‌های خود داشته باشید. بدین منظور مطالعه کتاب‌های زیر توصیه می‌شود:
 لطفا عاشق بمانید، تالیف خانم منیژه کردلو، انتشارات سایه سخن

 آسیب شناسی روابط پیش از ازدواج، تالیف آقای محمدرضا ایزدپور، انتشارات قدیانی

 جوانان و انتخاب همسر، تالیف آقای علی اکبر مظاهری، انتشارات قدسیان

 مطلعـمهر، تالیف آقای دکتر بانکی‌پورفرد، انتشارات حدیث راه عشق

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده