|تصاویر| استفاده داعش از گاز خردل در عراق (+18)

یک نت ـ گروه تروریستی داعش برای حفظ قلمرو خود در عراق از گاز خردل استفاده کرده است.
گاز خردل

استفاده از گاز خردل علیه نیروهای کُرد

به نقل از دیلی میل، نخستین شواهد تکان دهنده در خصوص استفاده از گاز خردل بوسیله گروه تروریستی داعش در عراق منتشر شده است.سربازانی که در جبهه غربی عراق با این تروریستها مبارزه می کنند، بر اثر گازهای خردل دچار آسیب های جدی شده اند. برخی از این آسیب ها شامل تاول های بزرگ روی پوست و مشکلات ریوی است.

گروه تروریستی داعش بدون توجه به ممنوعیت بین المللی استفاده سلاح های شیمیایی، بارها از گاز خردل علیه نیروهای کُرد استفاده کرده است. گروه تروریستی داعش که صدها نفر از مردم را در فرانسه و دیگر کشورهای غربی هدف قرار داده، همه تلاش خود را برای حفظ قلمرو خود در سوریه و عراق به کار گرفته است.

به نوشته دیلی میل، حدود 100 نیروی کُرد بر اثر گاز خردل مجروح شده اند. به گفته یک پزشک، اینگونه حملات با گاز خردل هفته ای دو بار بوسیله تروریستهای داعش انجام می شود. 

روزنامه "میل آن ساندی" با قربانیان این سلاح های شیمیایی مصاحبه کرد. آنها در خصوص این گاز و آسیب هایی که به پوست و ریه ی آنها وارد کرده است، سخن گفتند. کارشناسان غربی اعلام کردند این جراحات بر اثر گاز خردل ایجاد شده است. یک سرباز کُرد گفت: شش موشک گروه تروریستی داعش حاوی گاز خردل در روستای سلطان عبدالله در استان "گوِر" عراق فرود آمد.

یک سرباز دیگر که این گازهای مضر را استنشاق کرده بود با تاول های زرد رنگ بزرگی روی پوست خود مواجه شد.

کارشناسان هم اکنون معتقدند گروه تروریستی داعش سلاح های شیمیایی پیشرفته ای در عراق تولید می کند و ممکن است برای دفاع از قلمرو خود در موصل در شمال عراق – که بوسیله نیروهای کُرد و نیروهای عراقی محاصره شده است -- از آنها علیه غیرنظامیان استفاده کند.

4990631_583.jpg

4990634_703.jpg

4990633_763.jpg

4990632_135.jpg

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده