دستگیری یک زن مسلح در مترو

یک نت ـ اطلاعاتی درباره این زن منتشر نشده اما گفته شده است که وی در ایستگاه مترو «گونگ جو فن» در غرب شهر پکن دستگیر شده است.
مترو

پلیس می گوید که زن در حالی دستگیر شد که قصد داشت یک اسلحه را با 50 گلوله به داخل مترو ببرد. در سال های اخیر تهدید تروریستی به یکی از فاکتورهای مهم برای چین تبدیل شده که ثبات داخلی این کشور را تهدید می کند.گزارش حاکیست که فرد دستگیر شده اسلحه و فشنگ ها را در داخل یک چمدان جاسازی کرده بود و اکنون تحت بازجویی است تا مشخص شود با چه هدفی دست به چنین کاری زده است.

از سوی دیگر تارنمای «چاینا ارگ» گزارش کرده است که ماموران زمانی که متوجه وجود اسلحه شدند، توانستند با به تله انداختن این زن وی را دستگیر کنند.

برخی محافل در چین احتمال داده اند که شاید وی قصد داشته در متروی پایتخت چین دست به عملیات تروریستی بزند.
از سال 2008 میلادی تاکنون در متروهای پایتخت چین دستگاه های اشعه ایکس برای بازرسی کیف، چمدان و وسایل مسافران نصب شده است.

از زمان نصب این دستگاه ها تاکنون پلیس موفق به دستگیری 47 هزار نفر و کشف و ضبط 950 هزار قبضه اسلحه، مواد منفجره و سلاح های سرد شده است.

به دلیل افزایش فعالیت های تروریستی در اقصی نقاط دنیا، چین نیز تدابیر امنیتی خود را در این زمینه با توجه به افزایش نگرانی ها از فعالیت های برخی گروههای جدایی طلب بخصوص در مناطق شمال غرب این کشور، به شدت افزایش داده است.

در همین راستا، کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین اوایل سالجاری میلادی اولین قانون در تاریخ این کشور در خصوص مبارزه با تروریسم را تصویب کرد.

منبع : جام نیوز

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده