روز شرف الشمس

یک نت ـ دوستان گلم روز ۱۹ فروردین روز شرف الشمس است، و در سال یكبار اتفاق می افتد.
روز شرف الشمس

یک نت ـ "دوستان گلم روز ۱۹ فروردین روز شرف الشمس است، و در سال یكبار اتفاق می افتد، دوست داشتم شما هم در مورد این روز بدانید و مرا هم از دعای خودتان بی نصیب نگذارید.
وقایع نجومی در این روز: هر سال روز خاصی که خورشید به نقطه خاصی در آسمان میرسد حالتی معادل شب قدر ایجاد میکند. که در قران خداوند دستور داده که آن را جدی بگیرند و خدا را بسیار یاد کنند تا مسیر زندگیشان تغییر کند. در آن لحظه با وضو و خواندن نماز و دعا سوزنی برداشته و از روی نوشته شرف شمس بنویسید. یعنی مثل اینکه میخواهید از روی نوشته بنویسید.. در این حالت شرف شمس انرژی شرف شمس را به خود گرفته و تا یک سال فرشته نگهبان شرف شمس به امر خدا به شما در همه امور زندگی کمک خواهد کرد. از بین تمامی کلمات نوشتن اسم اعظم خداوند تاثیر بیشتری نسبت به سایر اسمای الهی دارد.
این حرز به حضرت علی (ع) منسوب است و ..."

پاسخ:

1. با وجود «اسم اعظم» دانستن شرف‌الشمس و منصوب ‌کردن آن به حضرت علی(ع) ، قدیمی‌ترین مطالب در این باره حداکثر به ۴ قرن پیش باز می‌گردد و هیچ نشانی از آن در کتاب‌های متقدم به ویژه کتب اربعه شیعه یافت نمی‌شود!

2. بزرگان دین بهترین شاخص در این امورند و اگر انجام کاری مستحب بود ، حداقل یک‌بار از سوی ائمه‌ اطهار (ع) و علما باید انجام می‌شد و لذا عملی که مطلقاً توسط ایشان انجام نشده ، ریشه در خرافات دارد.

3. پرهیز از امور خرافی، توکل بر خداوند متعال و توجه به هدایت‌ و ارشادات حضرات معصوم(ع) از جمله مسائلی هستند که ما را از توسل به مسائل غیر واقعی بی‌نیاز می‌کنند.

4. خرافات، مخرب واقعیت‌هاست به دلیل آنکه اصل و مبدأ خرافه از سوی کسانی است که برای دستیابی به منافع دنیوی خویش، چیزی شبیه حق را در میان مردم مطرح می‌کنند و وقتی انسان‌ها به امور شبیه حق مشغول شوند در نتیجه از حقایق باز خواهند ماند.

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920119000677

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده