طرز تهیه گوشت و لوبیا اصفهانی

طرز تهیه گوشت و لوبیا, پخت گوشت و لوبیا, تهیه گوشت و لوبیا, درست کردن گوشت و لوبیا, پخت گوشت و لوبیای اصفهانی, مواد لازم برای تهیه گوشت و لوبیا, سبزی مخصوص گوشت و لوبیا, طرز تهیه غذاهای سنتی اصفهان, آموزش آشپزی, سایت آشپزی
لوبیا اصفهانی

گوشت و لوبیا به سبک اصفهانی ها را اغلب در قابلمه های مسی می پزند

این میزان مواد برای گوشت و لوبیا برای حدودا 5 نفر کافیست ضمنا گوشت و لوبیا یکی از غذاهای سنتی شهر اصفهان است که در قابلمه های مسی پخته می شده است. هم چنین آب این غذا همراه با نان تازه تیلیت شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد لازم برای ۴ الی ۶ نفر :
 گوشت گوسفند(بهتر است گوشت دنده باشد)      ۱۰۰ گرم
 سبزی گوشت و لوبیا شامل تره، جعفری و شنبلیله     ۵۰۰ گرم
 لوبیا سفید     ۲ پیمانه
برنج     ۱/۳ پیمانه
پیاز     یک عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه     به مقدار لازم

 

طرز تهیه گوشت و لوبیا :
قابلمه متوسطی برداشته، نصف از قابلمه را آب کرده و روی حرارت بالا قرار دهید تا جوش بیاید، گوشت را تمیز کرده، شسته و همراه با یک پیاز، نمک و فلفل در قابلمه می گذاریم و کف حاصل از گوشت را می گیریم سپس لوبیا سفید و زردچوبه را نیز اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت و لوبیا نیم پز شوند. (نیم ساعت زودپز یا یک ساعت در قابلمه) پس از این مدت برنج را که قبلا خیس کردیم اضافه می کنیم .

 

سبزی ها را پاک کرده (بدون ریز کردن آنها)، سپس شسته و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. سبزی ها را به گوشت و لوبیای نیم پز شده افزوده و پیازی که با گوشت در قابلمه گذاشته بودیم را در می آوریم.

پس از پخت آب گوشت و لوبیا را جدا کرده و با نان سرو می کنیم. مخلوط گوشت و لوبیا را می کوبیم در ظرف دلخواه کشیده همراه با سبزی خوردن و ترشی سرو می کنیم.

نکاتی برای پخت گوشت و لوبیا:
* در صورت دلخواه می توان هنگام اضافه کردن برنج یک سیب زمینی متوسط نیز اضافه کرد باعث می شود کشدارتر شود.
* در این غذا سبزی نباید ریز شود، فقط ساقه های جعفری و شنبلیله را گرفته و در صورت نیاز تره را ۲ الی ۳ قسمت کنید.
* می توان شنبلیله خشک (یک قاشق مرباخوری) برای عطر بیشتر اضافه کرد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده