دودل هستم که ازدواج کنم یا نه !

یک نت ـ من پسری ۲۲ ساله و سال آخِر دانشگاه رشته مکانیک هستم. اهل دوست شدن و روابط ناسالم نیستم. حالاچند وقتی است که تصمیم به ازدواج گرفتم. سربازی هم ندارم.
ازدواج

من پسری ۲۲ ساله و سال آخِر دانشگاه رشته مکانیک هستم. اهل دوست شدن و روابط ناسالم نیستم. حالاچند وقتی است که تصمیم به ازدواج گرفتم. سربازی هم ندارم. با پدر و مادرم که مطرح کردم آنها هم با توجه به شناختی که از من دارند موافقت کردند؛ اما هنوز جایی خواستگاری نرفتیم؛ اما هنوز هم دودل هستم؛ چون هنوز دانشجو هستم و شغلی ندارم. از مخارج و مقدمات ازدواج می‌ترسم.

آیا با این شرایطم، ازدواج کار درستی است؟ اگر این تابستان ازدواج نکنم، تحمل برایم در ترمِ جدید، در شهر غریب، سخت است. ممکن است بلغزم. کاش مشغول کاری بودم. در حال آسفتگی و پریشانی هستم. اهل هیچ نوع رابطه گناه آلود هم نیستم. دلم گرفته است. من که معدل الف دانشگاهم اینقدر بی‌انگیزم، در این حال یکی دیگر که هنوز مدرک ندارد، مشغولِ بهترین کار می‌شود! این چه وضعی است؟! این هم شد جوانی! از این وضع حالم بد می‌شود! چکار کنم؟ انگیزه می‌خواهم؟ یکی را می‌خواهم که همدمم باشد. شما می‌‌گویید، چه کار کنم؟

جواب:
سلام
مثل شما که دانشجو هستید و از یک طرف نیاز به ازدواج دارید و از طرف دیگر کار ندارید، خیلی زیاد هستند. شما می‌توانید همان کاری را که عده‌ای ‌از آنها انجام می‌دهند، انجام دهید؛ یعنی ازدواج دانشجویی. در مورد مسائل مالی ازدواج هم به دو صورت می‌توانید عمل کنید. اینکه با توکل به خدا حرکت کنید تا خدا برایتان برساند؛ یعنی بدون شغل ازدواج کنید تا خدا در اثر ازدواج کردن به زندگی شما برکت دهد و ان شاء الله شغل خوبی پیدا کنی.

یا اینکه اگر به خاطر ترس، نمی‌توانی با توکل جلو بروی، در این صورت با برنامه‌ریزی پیش برو. به این صورت که به خواستگاری بروید و تمام حرفها را زده وقرارها را بگذارید. اصل ازدواج را مسلم کرده و عقد را انجام بدهید. در ضمن با خانواده دختر توافق کنید که تا زمان فراهم شدن شغل در عقد بمانید و بعد از آن که شرایط مهیا شد، سر زندگی بروید.

اگر این کار را بکنی گرچه ممکن است سختی بکشی؛ اما به فوائدش می‌ارزد؛ چون به آرامش رسیده و از گناه دور می‌شوی. علاوه بر اینکه شادابی و نشاط در کنار همسر بودن، موجب می‌شود تمام سختی‌ها را به راحتی تحمل کنی.

اما اگر این کار را نکنی و مجرد بمانی، ممکن است به گناه، آلوده شده و دچار انحرافات اخلاقی و جنسی شوی، حتی ممکن است بعد از مدتی به خاطر تنوع طلبی، از ازدواج زده شوی یا اگر هم ازدواج کنی، شاید همسرت را آن گونه که باید و شاید نتوانی دوست بداری یا اینکه بعداً از او دلزده شوی؛ به خاطر اینکه کسی که صورت‌های زیادی را دیده، سخت پسند می‌شود و همسرش را با آنهایی که دیده و بهتر بوده‌اند مقایسه می‌کند و ممکن است از او دلسرد شود.

پس بهترین کار برای شما در این شرایط، رفتن به سمت ازدواج است؛ چون گرچه سختی دارد؛ اما خیر دنیا و آخرت در آن هست؛ به خاطر اینکه هم زودتر زندگی و خانواده تشکیل می‌دهی و هم از گناهان جنسی دور شده و از ثواب‌های عظیم ازدواج و آرامشِ ناشی از بودن در کنار همسر بهره‌مند می‌شوی.

موفق باشید
 

منبع:welayatnet.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده