دستور تهیه کلوچه‌های خندان

درست کردن کلوچه‌های خندان, مواد لازم برای کلوچه‌های خندان, طرز تهیه انواع کلوچه, آموزش شیرینی پزی, سایت آشپزی, درست کردن کلوچه‌های خندان, درست کردن کلوچه‌ مناسب کودکان
کلوچه‌

یک نت ـ طرز تهیه کلوچه‌های خندان

کلوچه‌های خندان، مناسب تغذیه مدرسه فرزندان

اگر فرزندی دارید که تازه سال های اول است که به مدرسه می رود، بهتر است از همین حالا نگذارید به خوراکی های بیرون از خانه عادت کند. خودتان این کلوچه های خوشمزه و خندان را بپزید و در کیف مدرسه دلبندتان قرا دهید. مطمئن باشید استقبال می کند.

مواد لازم کلوچه‌های خندان:
 کره پاستوریزه و آب شده     12 قاشق غذاخوری
 شکر قهوه ای     1 فنجان
 شکر      نصف فنجان
تخم مرغ بزرگ     1 عدد
زرده تخم مرغ     1 عدد
عصاره وانیل (مایع)     2 قاشق چایخوری
آرد سفید     2 و 1.3 فنجان
نمک     نصف قاشق چایخوری
جوش شیرین     نصف قاشق چایخوری
شکلات تلخ خرد شده     به میزان دلخواه
چشم های درشت تزیینی     به میزان لازم

 

طرز تهیه کلوچه های خندان:
کره و شکر قهوه ای و شکر سفید را هم بزنید. تخم مرغ، زرده ی تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و تا یکدست شدن کامل خوب هم بزنید. حالا نوبت مواد خشک است، آرد و نمک و جوش شیرین را بهم بزنید و با موادی که قبلا ترکیب کرده اید مخلوط کنید. چیپس شکلات را هم اضافه کنید و تا یکنواخت شدن مواد کلوچه آن را هم بزنید.

با یک قاشق خوراک خوری، یک قاشق از مواد را بردارید و به شکل کلوچه درآورید و تا تمام شدن مواد این کار را ادامه بدهید. ترجیحا سعی کنید کلوچه ها هم اندازه باشند تا هم زمان پخته شوند. می توانید کلوچه ها را داخل سینی روی کاغذ روغنی و با فاصله از هم قرار دهید. حال آنها را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. با این کار کلوچه ها حجم خود را حفظ می کنند و پخش نمی شوند.

قبلا دمای فر را به 350 درجه ی فارنهایت یا 175 درجه سانتی گراد برسانید. حداقل زمان پخت یک سینی کلوچه حدود 12 تا 16 دقیقه است. کلوچه ها به مرور باید کمی پف کند و به رنگ طلائی در بیاید، از بیرون ترد و از داخل نرم باید باشند. بگذارید کلوچه ها خوب خنک شوند.

درست کردن کلوچه‌های خندان,مواد لازم برای کلوچه‌های خندان

با شکلات تیوپی به هر کلوچه دو چشم بچسبانید و با شکلات شکری برای کلوچه ها لبخندی طرح بزنید

با کمک شکلات تیوپی به هر کلوچه دو چشم بچسبانید. حالا با شکلات شکری برای کلوچه ها لبخندی طرح بزنید و بگذارید شکلات کلوچه خودش را بگیرد. تزئین کلوچه ها زمان چندانی نمی برد، امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده