(عکس) بفرمایید مجلس رقص بانوان

یک نت ـ آگهی‌های متعدد فروش بلیت جشن‌های دور همی زنانه با حضور دی‌جی‌ها و رقاص‌ها در تالارهای پذیرایی تهران در سایت‌های تخفیف موج می‌زند اما این بار با پرچم «برقصید به نفع کودکان سرطانی»!
مجلس رقص

آگهی آموزش انواع رقص‌ها از سنتی گرفته تا انواع وارداتی آن سالهاست که بی‌محابا با ذکر آدرس و شماره تلفن در فضای مجازی منتشر می‌شود و هیچ محدودیتی هم برای آن وجود ندارد چرا که اگر مانعی وجود داشت هر روز به تعداد آنها اضافه نمی‌شد اما اخیراً دیگر آن رقاص‌ها شیوه تبلیغاتشان، تغییر کرده و مخاطبان را به شکلی جذاب‌تر دور خود جمع می‌کنند.

«جشن‌ دور همی زنانه به همراه پذیرایی ناهار و میان وعده با اجرای حرکات موزون ایرانی، عربی، آذری، اسپانیایی، هیپاپ و حرکات گروهی زومبا همراه با دیجی به نفع کودکان سرطانی» تبلیغاتی از این دست در سایت‌های مختلف اینترنتی، بسیار است، شماره تلفن برای خرید بلیت و آدرس هم برای اینکه نزدیکترین مجلس را مخاطب انتخاب کند، ذکر شده است.

تمام این جشن‌های رقص برای روزهای پنجشنبه و جمعه در سالن‌های معروف تهران برنامه‌ریزی و هماهنگ شده است.

با یکی از مسئولان هماهنگی این جشن‌ها که شماره‌اش در آگهی ذکر شده بود تماس تلفنی گرفتیم تا درباره جزئیات این جشن‌های زنانه مطلع شویم. او می‌گوید: در این مجلس مربیان رقص حضور دارند و شما تا می‌توانید می‌رقصید، دی جی خانم هم حضور دارد و مجلس را گرم می‌کند، کلاً یک مجلس بزن و برقصه بدون هیچ محدودیتی!

وی در پاسخ به اینکه آیا برپایی این جشن‌ها مجوزی هم دارد ؟ تصریح می‌کند: از اداره اماکن مجوز داریم نگران هیچ چیزی نباشید.

این هماهنگ کننده مجلس دور همی رقص، برای اینکه برپایی چنین مراسمی را موجه جلوه دهد می‌گوید بخشی از هزینه‌ای که میهمانان برای حضور در جشن می‌پردازند صرف کمک به کودکان سرطانی می‌شود.

وی هزینه بلیت برای حضور در این جشن را که از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر برقرار است 60 هزار تومان اعلام می‌کند که با تخفیف می‌شود برای هر نفر 35 هزار تومان.

 

یک نمونه از تبلیغات جشن دور همی زنانه

 

یکی دیگر از برگزارکنندگان این جشن‌های دور همی زنانه به خبرنگار فارس می‌گوید: ابتدا 5 گروه رقصنده داریم که فوق العاده حرفه‌ای هستند و برنامه‌شان را اجرا می‌کنند بعد از آن نوبت میهمانان می‌رسد که از بین آنها به بهترینشان هدیه داده می‌شود و در آخر هم رقص سماع داریم.

وی درباره اینکه میهمانان با چه ظاهری می‌توانند در این جشن حضور یابند، این‌گونه پاسخ می‌دهد: اینجا مثل مجلس عروسی است همه آرایشگاه می‌روند و بعد بهترین لباس‌هایشان را می‌پوشند و در این جشن حاضر می‌شوند.

وی درباره اینکه برای نگرانی میهمانان از فیلمبرداری و عکاسی هم فکری کرده‌اند، می‌گوید: میهمانان می‌توانند تلفن همراه خود را داخل سالن بیاورند اما با دوربین‌های داخل سالن و افرادی که برای نظارت گذاشته شده‌اند، مدام فضای سالن، چک می‌شود تا هیچ کسی نتواند عکاسی و فیلمبرداری کند.

یکی دیگر از این تبلیغات برای جشن دور همی زنانه، مجلس رقص را در داخل استخر برگزار می‌کند.

رقص زن برای زن محل اشکال و در مواردی حرام است

در استفتائات مقام معظم رهبری درباره اینکه رقص در مجالس زنانه حرام است یا حلال؟ تصریح شده است: «رقص زن برای زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق کند مثل اینکه جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود، محل اشکال است و احتیاط واجب در ترک آن است، در غیر این صورت هم اگر به گونه‌ای باشد که شهوت را تحریک کند و یا مستلزم کار حرام و یا ترتب مفسده‌ای باشد حرام است و ترک آن مجلس به عنوان اعتراض بر کار حرام، چنانچه مصداق نهی از منکر محسوب شود واجب می‌شود.»

آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پاسخ به اینکه ایجاد مراکزی برای آموزش رقص چه حکمی دارد، فرموده‌اند: ایجاد مراکز تعلیم و ترویج رقص با اهداف نظام اسلامی منافات دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز تنها رقص زن برای شوهر را جایز دانسته است و بقیه را دارای اشکال عنوان کرده‌اند.

تبلیغات آزاد در فضای مجازی!

رصد این تبلیغات در فضای مجازی نشان می‌دهد که فضا برای هر گونه اقدامی در قالب مجلس دور همی زنانه! فراهم است به طوری‌که حتی از سوء استفاده از اسم کودکان سرطانی هم دریغ نمی‌کنند و علی‌رغم آنکه تمام نشانی‌ها برای محل برپایی و افراد برگزارکننده این جشن‌ها وجود دارد اما هیچ مانعی در یک کشور اسلامی برای انجام یک عملی که محل اشکال است، آن هم با تبلیغات گسترده وجود ندارد.

مطلوب آن است که پلیس، پیش از آنکه کسی در پی آسیب‌هایی که از این مجالس، متحمل می‌شود و دست یاری به سمت او دراز می‌کند، زمینه فعالیت آزادانه این کندوهای فساد را محدود کند.

منبع: فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده