به امید کریسمس ظهور حقیقت

یک نت ـ سالروز میلاد پیامبر بزرگ خداوند، حضرت عیسی(علی‌نبیناوآله‌وعلیه‌السلام) که مقارن با آغاز سال جدید میلادی هم هست بهانه‌ای شد تا ضمن تبریک این مناسبت به مسیحیان حقیقی، چند سطری درباره‌ی این پیامبر اولوالعزم بنویسیم.
کریسمس

یک نت ـ به امید کریسمس ظهور حقیقت

سالروز میلاد پیامبر بزرگ خداوند، حضرت عیسی(علی‌نبیناوآله‌وعلیه‌السلام) که مقارن با آغاز سال جدید میلادی هم هست بهانه‌ای شد تا ضمن تبریک این مناسبت به مسیحیان حقیقی، چند سطری درباره‌ی این پیامبر اولوالعزم بنویسیم.

عیسی‌بن‌مریم(علیهمالسلام) به‌مانند دیگر پیامبران الهی، وظیفه‌ی نشان‌دادن راه صحیح زندگی، هدایت به سمت کمال بشری، گسترش عدالت، مبارزه با ظلم و در یک کلمه «تبلیغ آموزه‌های الهی» را برعهده داشت. آن بزرگوار، رسالت و ماموریت خود را از داخل گهواره آغاز کرد و ضمن انجام معجزه‌ای شگرف، خط‌‌ مشی کلی خود را ترسیم نمود. این خط مشی، عبارت بود از «بندگی خدا»، «معیارقراردادن کتاب خدا» و «تلاش برای ترویج احکام الهی مثل نماز و زکات».[۱] با این وجود چگونه می‌توان به چنین پیامبری، خرافاتی مثل «ظلم‌پذیری و پذیرش سیلی دوم» پس از خوردن سیلی اول را نسبت داد!

آیا چنین تنبلی و کسالتی از چنان پیامبری که رسالت خود را از داخل گهواره، آغاز کرد پذیرفتنی است؟ تردیدی نیست که این ترفند از سوی ظالمان حیله‌گری است که برای رسیدن به منافع نامشروع خود، سعی در تخدیر ملت‌ها از طریق عقاید مذهبی دارند. همان‌ها که اگر شرایطش فراهم باشد حاضرند هزاران انسان بی‌گناه را هم به پای منافع خود قربانی کنند.

مدعیان دروغگوی پیروی از مسیح(علیه‌السلام) همان‌هایی هستند که برای انتخاب مجدد خود به سمت ریاست‌جمهوری در آمریکا، کلیساها را امر به صدادرآوردن ناقوس‌ها و دعای دسته‌جمعی کردند اما همان زمان و دربرابر قتل‌عام فجیع مردم در ایران، ویتنام، فلسطین، لبنان و دیگر مناطق دنیا، هیچ اجساس نگرانی و شرمی به آن‌ها دست نداد و این شخص، کسی جز «جیمی کارتر» رییس‌جمهور اسبق ایالات متحده نبود.[۲]

نمونه‌ی دیگر آن «جرج دبلیو بوش» -یکی دیگر از روسای جمهور آمریکا- بود که در سال ۱۹۹۳میلادی و در زمان انتخابات فرمانداری تگزاس، چنین گفته بود: «تنها مومنان به عیسی مسیح، به بهشت می روند». بوش، زمانی که فرماندار تگزاس بود و تصمیم گرفت برای کسب مقام ریاست جمهوری به رقابت با سایر مدعیان برخیزد، تصمیم شخصی خود را «مأموریتی از جانب خدا» نامید که بر دوش او نهاده شده است و او سعی خواهد کرد به این مأموریت پیغمبرگونه، جامه‌ی عمل بپوشاند. در این راستا، او تمامی کشیش‌های معروف منطقه را دعوت کرد تا طی یک مراسم روحانی، با وی «بیعت» کنند. او به کشیش‌های مهمان گفت: من (مشخصاً از جانب خدا) برای نامزدی پست ریاست جمهوری برگزیده شده‌ام![۳] این رییس‌جمهور جنایت‌پیشه‌ی آمریکا در خصوص اشغال افغانستان و عراق در دوران ریاست‌جمهوری خود هم گفته است که از جانب خداوند برای این ماموریت، اعزام شده و خداوند به او گفته که جرج! به جنگ برو و با تروریست‌ها در افغانستان بجنگ و من این کار را انجام دادم و سپس خداوند به من گفت که جرج! به عراق برو و به خودکامگی در این کشور پایان بده و من این کار را نیز انجام دادم![۴]

کیست که نداند حمله به افغانستان، نه تنها امنیت این کشور را تامین نکرد و طالبان را نابود ننمود بلکه موجب قتل هزاران انسان بی‌گناه، آوارگی مردم، رشد چندبرابری تولید مواد مخدر و تخریب زیرساخت‌های این کشور شد. عراق هم به بهانه‌ی نابودی سلاح‌های کشتارجمعی، اشغال و تخریب شد که حاصل آن فقط در یک مورد، مرگ بیش از یک میلیون انسان بی‌گناه بود و بعد هم همین جرج بوش اعلام کرد که سلاح کشتار جمعی در عراق، پیدا نشد! جرج «دبلیو بوش» در تمامی مراحلِ مبارزات انتخاباتی خود، تأکید ورزیده بود که عیسی مسیح، متفکر محبوب اوست و وقتی یک خبرنگار از او درباره فیلسوف مورد علاقه‌اش پرسید، بوش پاسخ داد: «مسیح! زیرا او قلب مرا تسخیر کرده است.»[۵]

این‌ها فقط نمونه‌های اندکی است از جفای بسیاری که به نام پیروی از حضرت عیسی(علیه‌السلام) بر آن بزرگوار شده است که البته ذره‌ای از شأن و منزلت آن روح خدا، کم نمی‌کند. به‌ویژه اینکه ما معتقدیم آن پیامبر بزرگ خدا در رکاب امام مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) بازمی‌گردد و طومار تمام بی‌عدالتی‌هایی را درهم‌می‌پیچد.[۶] به امید روزی که کریسمس حقیقی برگزار شود و همگان شاهد رفع مظلومیت‌ها و تهمت‌ها به این پیامبر اولوالعزم باشند.

پی‌نوشت:
[۱] قرآن کریم، سوره‌ی مریم، آیات ۳۰تا۳۲
[۲] «اى ملت مسیح! چه شد که آقاى کارتر در کشتارهاى دسته جمعى ایران، ویتنام، فلسطین و لبنان و دیگر مناطق به دعا برنخاست و تقاضاى آهنگ ناقوسها را نکرد؛ ولى اکنون براى رسیدن به ریاست جمهورى و ادامه چند سال دیگر ستمگرى بر ملتهاى ضعیف دست به دعا برداشته است و کلیساها را به آهنگ ناقوس فرا خوانده است؟!» ... (بخشی از پیام امام خمینی -رحمه‌الله- به مناسبت آغاز سال ۱۹۸۰میلادی)
[۳] زبان مذهبی بوش، ترجمه‌ی علی عبدالمحمدی، روزنامه شرق ۲۶ آذر۱۳۸۲ به نقل از Nation
[۴] از جانب خدا برای نجات افغانستان و عراق مأموریت داشتم
[۵] زبان مذهبی بوش، ترجمه‌ی علی عبدالمحمدی، روزنامه شرق ۲۶ آذر۱۳۸۲ به نقل از Nation
[۶] امام باقر(علیه‌السلام) درباره‌ی حضرت مهدی(عجل‌الله‌فرجه) و نماز خواندن حضرت مسیح(علیه‌السلام) پشت سر ایشان فرمودند «…. خداوند عزوجل به واسطه‌ی او دینش را ظاهر می‌کند، هر چند مشرکان به آن کراهت داشته باشند، روی زمین جای خرابی نیست، مگر آن که آباد می‌شود و روح‌الله عیسی‌بن‌مریم فرود می‌آید و پشت سر او اقامه‌ی نماز خواهد کرد.» (بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۹۱، حدیث ۲۴)

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده