(تصاویر) بهترین عکس های سال از نگاه رویترز

یک نت ـ در اینجا می خواهیم نگاهی به ۳۵ عکس از تأثیرگذارترین عکس های امسال و تیم جالب عکاسی آنها بیاندازیم. این عکس ها نشان دهنده تجربه های انسانی است, تاریکی و اندوه جنگ٬ لذت و سرخوشی عشق و محبت و شجاعت کنار آمدن با مصیبتها. با رسیدن به روزهای آخر سال ۲۰۱۵، در مجله اینترنتی یک نت مروری داریم بر بهترین عکس های رویترز در سال جاری.
خودکشی

یک نت ـ طی ۳۰ سال اخیر٬ عکاسان خبری خبرگزاری رویترز در سرتاسر دنیا سفر کرده اند و خبری ترین اتفاقات جهان اعم از بزرگ ترین و کوچک ترین آنها را به ثبت رسانده اند٬ لحظات حساسی که شاید هرکسی آنها را نبیند.

در اینجا می خواهیم نگاهی به ۳۵ عکس از تأثیرگذارترین عکس های امسال و تیم جالب عکاسی آنها بیاندازیم. این عکس ها نشان دهنده تجربه های انسانی است, تاریکی و اندوه جنگ٬ لذت و سرخوشی عشق و محبت و شجاعت کنار آمدن با مصیبتها. با رسیدن به روزهای آخر سال ۲۰۱۵، در شبکه خبری پچ پچ مروری داریم بر بهترین عکس های رویترز در سال جاری.

توجه: بسیاری از این تصاویر٬ نشانگر خشونت٬ آسیب و درد اجتماعی بوده و ممکن است برای برخی ناراحت کننده باشد.

 vspace=5px

کشاورزان سرتاسر اروپا در تظاهراتی در بیرون از صحن اتحادیه اروپا و در حاشیه نشست اضطراری وزرای کشاورزی ستاد مرکزی اتحادیه اروپا گرد هم آمده اند و در حال پرتاب تخم مرغ به سمت پلیس هستند.

vspace=5px

پلیس مجارستانی که در برابر یک خانواده مهاجر که در تلاش برای فرار از طریق ایستگاه راه آهن در شهر بیچکه در مجارستان هستند٬ ایستاده است. خانه های این شهر کمپ آوارگان و پناهجویان است.

vspace=5px

باراک اوباما در کنار پاپ فرانسیس در آغاز مراسمی برای پاپ در کاخ سفید در واشنگتن.

vspace=5px

پنگ لیوان یک زن چینی که دختری از مدرسه دولتی Yu Ying را در حین بازدید از باغ وحش ملّی اسمیت سونیون در واشنگتن می بوسد.

vspace=5px

یک پسر فلسطینی بر روی تشکی در داخل بقایای خانه اش خوابیده است. شاهدان می گویند که این خانه در یک جنگ ۵۰ روزه در تابستان سال ۲۰۱۴ توسط نیروهای اسرائیلی تخریب شد.

vspace=5px

-آندرس فانمه اسکی باز حرفه ای نروژی که در این عکس در حال اوج گرفتن در هواست٬ حین تمرین برای شرکت در رقابت های پرش با اسکی Four Hills در اینسبراکِ استرالیا.

vspace=5px

-آواره سوری که پشت درِ یک چادرموقت در روستای کِتِرمایا واقع در جنوب بیروت ایستاده است.

vspace=5px

داوطلب زخمی در جمعیت صلیب سرخ میانمار بعد از آنکه گروه اعزامی آنها زیر آتش نیروهای مئتلف ملّی دموکرات در میانمار قرار گرفت.

vspace=5px

 زن بربر (از طوایف بزرگ شمال آفریقا) در روستایی از «ایت ثقیر» در ناحیه «های اطلس» در مراکش.

 vspace=5px

مسیحیان خشمگین مردی را که به شرکت در یک حمله انتحاری در کلیسایی در لاهور پاکستان مظنون بوده زیر مشت و لگد گرفته اند.

vspace=5px

درحین فوران آتشفشان مونت سینابونگ٬ خانواده ای در داخل ماشین خود نشسته و خودشان را برای تخلیه و فرار از این منطقه خطرناک در روستایی از توابع «تیرا سرانگکی» در شمال استان سوماترا در اندونزی آماده می کنند.

vspace=5px

حامیان موحامادو بوهاری٬ نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری نیجریه و کنگره مترقی او در حال درگیری با یک طرفدار دیگر روی موتور سیکلت در زمان برگزاری مراسمی در کانو.

vspace=5px

دختری از حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) در حوزه استحفاظی شهر سنجار در کردستان عراق. جنگجویان زن در پ.ک.ک واقع در سنجار خودشان را پا به پای مردان برای جنگ آماده می کنند. دود و غبار از خط مقدم را می توانید در پس زمینه تصویر ببینید که نشان دهنده جنگ آنهاست.

vspace=5px

دانش آموزانی که سوار بر سقف یک قایق چوبی در پالمبنگ واقع در جزیره سوماترا در اندونزی به مدرسه می روند. در پشت آنها٬ مه جنگلی, رودخانه «موسی» را پوشانده است.

vspace=5px

مهاجرانی که در دریا پیدا شدند. این مهاجران در کمپ موقت آوارگان در خارج از بخش شهری «مانگداو» در میانمار در حال جمع کردن آب باران هنگام بارش شدید آن هستند.

vspace=5px

چارلز آتروم هفت ساله که جلوی خانه ویران شده خود بعد از آنکه گردباد در شهر «ون» تگزاس آن را به این شکل درآورد نشسته و میگرید.

vspace=5px

بوفالوها در روز داغ تابستانی در حال فرار از آتش حاشیه رودخانه یامونا در دهلیِ هند.

vspace=5px

رعد و برق بزرگی در نزدیکی شهر بارستوِ کالیفرنیا در فصل باران ها و طوفان های موسمی٬ آسمان شب را روشن کرده است.

vspace=5px

نیروهای امنیتی و تیم نجات در حال بررسی لاشه های هواپیمای نظامی اندونزیایی بعد از سقوط در یک منطقه مسکونی در شهر سوماترای شمالی از توابع مِدن در اندونزی.

vspace=5px

یک کشیش ارتودکس یونانی در جایی امن و دور از آتش سوزی جنگل در نزدیکی کلیسای سنت جورج (در پس زمینه) در آتن ایستاده است.

vspace=5px

دوچرخه سواران روزمزد٬ حدود ۲۹ مایل را در سراشیبی و در این وضعیت از بوگاراما از توابع رواندا برای خرید موز رکاب می زنند. آنها اغلب برای برگشتن از این مسیرِ سربالایی پشت یک کامیون را می گیرند.

vspace=5px

«لی نلسون» کمدین بریتانیایی در کنفرانس خبری در زوریخ٬ روی سر رئیس سابق فیفا «سپ بلاتر» پول می ریزد. در حال حاضر بعد از تحقیقات و بررسی های لازم درباره فساد مالی گسترده در فیفا٬ بلاتر از انجام هر نوع فعالیتی در فیفا محروم است.

vspace=5px

پسر افغان که در یک چرخ و فلک بر فراز یک تپه در حال بازی است.

vspace=5px

مردی که حین رقص برای یک مراسم سنتی در نزدیکی شهری در غرب عربستان٬ تفنگش را شلیک می کند.

vspace=5px

«ژانگ کیانتو» اولین «زن آسایشگر» چینی که بر روی یک بستر خشتی در خانه اش در شهر شیان در چین نشسته است. «زن آسایشگر» نوعی تعبیر نیکو برای زنانی است که در پیش از جنگ جهانی دوم و در طول آن در روسپی خانه های ژاپنی از آنها سوءاستفاده جنسی می شد. خانم کیانتو یکی از تنها بازماندگان «زنان آسایشگر» از بین ۱۵ مدعی این عنوان در استان شانکسی است که در سال ۱۹۹۵ از دولت ژاپن بابت دزدیدن دختران و سوءاستفاده از آنها شکایت کرد.

vspace=5px

مهاجری که توسط هلیکوپتر نیروی دریایی در منطقه ای در دریای مدیترانه که قایقش در آن غرق شد٬ نجات می یابد.

vspace=5px

عکاسی به نام کارلوس باریا٬ پرینتی از عکسی را که در سال ۲۰۰۵ درست بعد از طوفان کاترینا در نیواورلئان گرفته بود در دست گرفته است. در اینجا٬ ۱۰ سال بعد از گذشت آن واقعه٬ او سعی کرده آن عکس را با وضعیت حالای قبرستان مطابقت دهد.

vspace=5px

دامپزشکی که از یک اورانگوتان دو ساله حین انجام آزمایش های پزشکی در مرکز حفظ و نگهداری Kao Pratubchang در شهر راتچابوری در تایلند عکس گرفته است. پزشکان می گویند که اورانگوتان ها را هر از چند وقت آزمایش می کنند تا ببینند بیماری خاصی نداشته باشند.

vspace=5px

یک آتشنشان در جنگل های ملی لُس پادره در حال تماشای آتشسوزی کنترل شده ای در کالیفرنیا

vspace=5px

در شهر سیوا در مصر٬ بیمارانی همچون فردی که در عکس می بینید برای درمان بیماری از گردن به پایین در شن دفن می شوند. محلی ها می گویند حمام شن یک روش درمانی طبیعی قدرتمند برای درمان بسیاری از بیماری های حاد از جمله روماتیسم٬ درد مفاصل٬ ناباروری یا سستی کمر است.

vspace=5px

مهاجران سوری در حال عبور از زیر سیم خاردار برای ورود به مجارستان در مرز صربستان در نزدیکی روستای روسزکه در مجارستان.

vspace=5px

درگیری سرباز اسرائیلی و فلسطینی هایی که تلاش می کنند نگذارند این سرباز اسرائیلی این پسر را حین اعتراض علیه پناهندگان یهودی در روستای وست بانک از توابع نبی صالح بازداشت کنند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده