در اینترنت با بعضی آقایان درد و دل می کنم

یک نت ـ دختر خانمی سوالی از بنده داشتند و گفتند در اینترنت با بعضی آقایان درد و دلی می کنم و مشکلات زندگی را مرور می کنیم، آیا اشکال دارد؟
رابطه

یک نت ـ دختر خانمی سوالی از بنده داشتند و گفتند در اینترنت با بعضی آقایان درد و دلی می کنم و مشکلات زندگی را مرور می کنیم، آیا اشکال دارد؟

بحث درباره سوالاتی است که علاقه مندان به ارتباط با جنس مخالف بیشتر به آن تکیه می کنند. جواب اول را در مطلب گذشته پاسخ دادیم. اما جواب های دیگر این افراد در رابطه با انگیزه به برقراری ارتباط با جنس مخالف را بررسی کنیم.
یکی دیگر از جواب های چرایی این نوع روابط، گناه نبودن این ارتباطات و در حد دوستی بودن آن هاست، که باید با تذکر چند نکته بی محتوا و سست بودنش را بر ملا کنیم.

۱- نظر شرع در این رابطه چیست؟

طبق نظر بیشتر مراجع این ارتباط محل اشکال است و بعضی دیگر هم در صورتی این رابطه را اجازه می هند که، دو شرط در آن نباشد:۱- ترس افتادن به گناه  ۲- عدم وجود لذت جنسی در این مکالمه یا دوستی. [۱] حال سوال این آیا مراجع که این احکام را از آیات و روایات استخراج می کنند، تشخیص اشتباهی دارند و یا اصلا می شود در این ارتباط لذت یا ترس افتادن به گناه نباشد؟

دختر خانمی سوالی از بنده داشتند و گفتند در اینترنت با بعضی آقایان درد و دلی می کنم و مشکلات زندگی را مرور می کنیم، آیا اشکال دارد؟ من یک سوال از ایشون پرسیدم و گفتم چرا با دوستان و هم جنس خودت این وقت را صرف نمی کنی و خودم جوابش رو دادم و گفتم: چون جنس مخالف هست، برات لذت بخش هست. کمی فکر کرد و گفت حقیقتا این لذتش هست که اجازه نمیده این کار رو ترک کنم.

۲- اما از نظر عقل

معمولا شروع این ارتباطات از سن ۱۴ تا ۱۷ سالگی است و متاسفانه سن ازدواج هم در ایران حدود ۲۵-۳۰ سالگی است. حال سوال این است این ارتباط را که می گویند گناه نیست را چطور می شود این همه سال بدون گناه نگه داشت؟ اون هم ارتباطی که در سنی اتفاق میافتد که طرفین در اوج غریزه جنسی قرار دارند.

در قسمتی از نصیحت های شیطان به حضرت نوح (علیه السلام) آمده است: «نه تو با زنى خلوت كن و نه او با تو خلوت كند، كه هيچ مرد و زنى با هم خلوت نكنند مگر اينكه من خودم همدم آنان هستم نه ياران من‏».‏[۲] وقتی ما دشمنی با علم ۶ هزار ساله داریم، آیا راحت میشه این مسئله نادیده گرفت و تظمین داد گناهی در کار نباشد؟

و اینکه چقدر در روایات از خلوت و شوخی با نامحرم نهی کرده اند اما در جامعه امروز فراوان بحث خنده و شوخی با نامحرم و در بین اقوام دیده می شود و روایات با چه لحنی عاقبت این کار را ترسیم می کنند؟ امام علی (علیه‌السلام) در روایتی می‌فرماید:

«هر کس با زن نامحرمی شوخی کند، برای هر کلمه که با او در دنیا گفته است، خداوند او را هزار سال زندانی می‌کند».[۳]

۳- یکی از ثمرات این نوع روابط

یکی از محصولات این ارتباط هم خونگی دختران و پسران و در نهایت ازدواج سفید (ازدواج بدون عقد شرعی یا رسمی) است. به عنوان مثال خانمی به اسم "شکیرا" که ۳۷ ساله و اهل کلمبیا است با "ژرارد پیکه" ۲۷ ساله بازیکن تیم بارسلونا ۴ سال رابطه عاشقانه دارند، که حاصل این رابطه عاشقانه دو فرزند است و این خانم درباره ازدواجش گفته: «اگر روزی تصمیم به ازدواج داشته باشم " ژرارد " اولین گزینه خواهد بود». تیتری که در جراید منتشر می شود "فرزند شکیرا و دوست پسرش به دنیا آمد" [۴] و جالب است این دو از شخصیت های محبوب در جامعه ماهستند و جای تامل دارد که چه الگویی را فرزندانمان انتخاب می کنند و ما اصلا در جریان این شخصیت ها و زندگی آنها نیستیم. حال به نظر شما فرزندان ما شنیدن این خبر چه مفهومی در ذهنش نقش می بندد؟ اولین مفهوم این است که بدون ازدواج هم می شود فرزند دار شد و چقدر تلاش لازم است تا بتوان این مفهوم رو توجیه کرد.

حال می بینیم آینده نگری اسلام به چه دردی می خورد و چرا اینقدر در ارتباط با نامحرم سخت گیری شده و به راحتی اجازه گفتگو با نامحرم را نداده است.

-------------------------
[۱]. گفتگو با نامحرم.
[۲]. «أُوصِيكَ بِثَلَاثِ خِصَالٍ يَا مُوسَى لَا تَخْلُ بِامْرَأَةٍ وَ لَا تَخْلُ بِكَ فَإِنَّهُ لَا يَخْلُو رَجُلٌ بِامْرَأَةٍ وَ لَا تَخْلُو بِهِ إِلَّا كُنْتُ صَاحِبَهُ دُونَ أَصْحَابِي‏» الأمالی، مفید، محمد بن محمد، ص ۱۵۷.
[۳]. «مَنْ فَاکَهَ امْرَأَةً لَا یمْلِکُهَا حُبِسَ بِكُلِّ كَلِمَةٍ كَلَّمَهَا فِی الدُّنْیَا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّارِ» مجلسی، محمد باقر، بحار الأنوار، ج‏۷۳، ص: ۳۶۴.
[۴]. جام نیوز.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده