چرا انهای که ظالم هستند مجازات نمی شوند

یک نت ـ در جهان امروز افراد زیادی را می بینیم که به دیگران ظلم و ستم روا می دارند و از ظلم به دیگران هیچ پروای ندارندو در نعمت به سر می برند و هیچ بلای بر سر انها نازل نمی شود ایا اینها مجازات نمی شوند خداوند متعال کی اینها را مجازات می کند؟
ظالم

یک نت ـ در جهان امروز افراد زیادی را می بینیم که به دیگران ظلم و ستم روا می دارند و از ظلم به دیگران هیچ پروای ندارندو در نعمت به سر می برند و هیچ بلای بر سر انها نازل نمی شود  ایا اینها مجازات نمی شوند خداوند متعال کی اینها را مجازات می کند؟

اینها افراد غیر قابل اصلاح هستند كه طبق سنت افرینش  و اصل ازادی اراده و اختیار ،به حال خود واگذار شده اند ،تا به اخرین مرحله سقوط برسند و مستحق حداكثر مجازات شوند. به علاوه از بعضی از ایات قران ،استفاده می شود كه خداوندگاهی به اینگونه افراد،نعمت فراوانی می دهد و هنگامی كه غرق لذت وپیروزی و سرور هستند ناگهان همه چیز را از انان می گیرد تا حد اكثر شگنجه را در زندگی همین دنیا ببینند زیرا جدا شدن از چنین زندگی مرفهی ،بسیار ناراحت كننده است .
چنانكه می خوانیم «فلما نسوا ما ذكروا به فتحنا علیهم أبواب كل شیء حتى إذا فرحوا بما أوتوا أخذناهم بغتة فإذا هم مبلسون»1هنگامی كه پندهای را كه به انها داده شده بود،فراموش كردند درهای هر خیری را به روی انان گشودیم تا شاد شوند ،ناگهان هر انچه داده بودیم از انها باز گرفتیم ،لذا
 فوق العاده ناراحت كننده و غمگین شدند در حقیقت اینگونه اشخاص ،همانند كسانی هستند كه از درختی بالا می روند هرقدر بالاتر می روندخوشحال تر می شوند تا ان هنگام كه به بالاترین شاخه ی درخت می رسند،ناگهان طوفانی می وزد و ازان بالا چنان سقوط می كنندكه تمام استخوانهایشان درهم می شكند
افرادی زیادی بودند در همین كشور های عربی  اسلامی مثل حسنی مبارك(نامبارك)؛معمر قذافی و....
به اسفل السافلین رسیدند كه عاقبت با ان همه مقام  و منزلت چنان سقوط كردندكمتر  كسی در گذشته فكرش را می كرد
پی نوشت:
1-سوره انعام ایه 44
2-تفسیر نمونه ج3 ص 185

منبع: http://kalamenuor.mihanblog.com

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده