رفتار ناسالم با دختر در ایام محرم گناهش چند برابر ایام دیگر است؟

یک نت ـ ارتباط ناسالم با دختر در ایام محرم، گناهش چند برابر ایام دیگر است؟ اگر در این ایام، انسان مرتکب گناه کبیره شده و توبه نکند عزاداریش قبول میشود؟ و در آخر اینکه در سن من ۱۹ سالگی، گرایش به جنس مخالف فوق العاده زیاد است،
ارتباط ناسالم

یک نت ـ ارتباط ناسالم با دختر در ایام محرم، گناهش چند برابر ایام دیگر است؟ اگر در این ایام، انسان مرتکب گناه کبیره شده و توبه نکند عزاداریش قبول میشود؟ و در آخر اینکه در سن من ۱۹ سالگی، گرایش به جنس مخالف فوق العاده زیاد است، و با جوی که در بین دوستان و دانشگاه در بین افراد قرار دارد انسان اشتیاقش بیشتر میشود، راه حل شما چیست؟

اینکه ارتباط دختر و پسر در ایام محرم چند برابر است باعدد مشخص نشده است اما صرف نظر از حرمت رابطه پسر و دختر، از نظر انسان شناسی و روان شناسی این رابطه هدف مشخص و منطقی را دنبال نمی کند و آینده بسیار تاریک و مبهمی دارد زیرا یا این رابطه به ازدواج ختم می شود یا نه. اگر این رابطه به ازدواج ختم شود دچار آسیب ها و اختلالی شبیه به ازدواج های احساسی خواهد شد و حتی باعث بدبینی و سوء ظن زن و شوهر خواهد بود اگر به ازدواج ختم نشود فرد با یک احساس گذشته نمی تواند وارد یک زندگی جدیدی شود؛ زیرا مقایسه کردن ها و حتی سوء ظن ها به همسر جدید، باعث از هم پاشیدگی زندگی آینده اش می شود اما اگر هدف همین ارتباط و آرامش موقت باشد این هم همیشه با احساس گناه و عذاب وجدان است و لذتی که با عذاب وجدان همراه باشد چه آرامشی را در انسان به وجود خواهد آورد؟

در جواب سوال دوم شما باید بگوییم که شما نباید از رفتارهای مذهبی و شرکت در مراسم مذهبی به دلیل گناهان فاصله بگیرید زیرا شرکت در این جلسان و عزاداری ها توفیق از طرف خداوند است و خداوند موقعیت هایی را پیوسته برای به خود آمدن و ترک اشتباهات برای ما فراهم می کند و حتی ممکن است اگر فاصله بگیرید آمار ارتکاب گناهانتان هم بیشتر شود پس اعمال مذهبی خودتان را بی ارزش نکنید ولی سعی کنید از پوسته این رفتارهای مذهبی به مغز و اهداف اصلی آن فکر کنید در این جلسات سعی کنید با یک درون نگری و خودشناسی به اهداف اصلی این شعایر مذهبی برسید. قطعا حضرت امام حسین(ع) با اهل بیت(ع) خود با این هدف که بعد سالیان سال عزاداری و سینه زنی برایشان انجام شود، به کربلا نرفته اند و اهدافشان بسیار بالاتر از عزاداری های است که در کنارش مرتکب حرام می شویم.

در جواب سوال سوم: وجود ویروس های مختلف در محیط دانشگاه توجیه بر گناه نیست زیرا همانطور که در ویرس آنفولانزا افراد خود را واکسینه می کنند و در مقابل ویروس ها سیستم ایمنی بدنشان را بالا می برند. شما هم باید با مدیریت و تعدیل غریزه جنسی خود تا زمان مناسب خود را نسبت به ویروس ها واکسینه کنید. راهکارها تعدیل و مدیریت غریزه جنسی مانند واکسنی است که تا زمان فراهم شدن شرایط شما را نسبت به ویروس های مختلف واکسینه خواهد کرد که این راهکارها عبارتند از:

۱. برنامه‎ریزی برای كار مداوم:
جوان از نیروی سرشار و فوق‎العاده‎ای برخوردار است. این نیرو اگر در زمینه‎های دیگر مورد استفاده قرار نگیرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه به شرایط سنی جوان در قالب امور جنسی و شهوانی ظاهر خواهد شد. اگر جوانان به كار(اعم از كار علمی و تحقیقاتی و غیره) مداوم عادت كنند و نیرو و توان خود را در این زمینه به مصرف برسانند تا حدودی از انحرافات اخلاقی و شهوت و غریزة جنسی در آنان پیشگیری می‎شود. كارهای بدنی موجب تعادل جسم و روان می‎شود. اگر نیك بنگریم افرادی كه به كار مداوم مشغول هستند و نیرو و استعدادشان در زمینه‎های مثبت و سالم به كار می‎اندازند، كمتر دچار انحرافات اخلاقی و بحران‎های روحی می‎شوند. كار موجب می‎شود نیرو و انرژی جوان قبل از آن كه به چربی‎های اضافی تبدیل گردد و اختلالاتی در ساز و كار اندام‎های بدن ایجاد گردد، از طریق سوخت و ساز مفید و سالم به مصرف برسد.

۲. دوری از محیط‎های آلوده و ناسالم:
یكی از علل و عوامل انحرافات جنسی و به طور كل انحرافات اخلاقی، محیط آلوده و محرك‎های شهوانی است. محیط از طریق وارد نمودن عناصر محرك در گرایش‎های انحرافی، منجر به طغیان غریزه جنسی در جوان می‎شود. مسایلی از قبیل بدحجابی، بد‎حجابی، روابط ناسالم و آزاد دختر و پسر، سریال‎های تلویزیونی و فیلم‎های خارجی و هم‎چنین استفاده نادرست از اینترنت در تحریك شهوت و غریزه جنسی جوان مؤثر است. اگر واقعاً‌ می‎خواهید از جوانی‎تان به خوبی استفاده كنید و در راه درست و سالم گام بردارید، سعی كنید از محیط‎های آلوده و دیدن عوامل تحریك كننده، جدّاً پرهیز نمایید.

۳. استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت:
یكی از زمینه‎های پیدایش انحرافات در جوانان و نوجوانان، استفاده نادرست آنها از اوقات فراغت است. اوقات فراغت طولانی و بی‎برنامه جوانان را عاصی و سرگردان می‎كند. آنها به تدریج سرخورده و مأیوس می‎شوند و در نتیجه به دنیای درون خویش پناه می‎برند و در كُنج خلوت و انزوا راهی برای مشغولیت خود می‎جویند.بنابراین برای تمام اوقات شبانه روزی خود برنامه منظمی تنظیم كنید. و به هیچ وجه از آن تخلف نكنید.

۴. پیشگیری از روابط ناسالم:
جوانانی كه روابط نامطلوب و ناسالم دارند و با افراد منحرف و بی‎بندوبار دوست و رفیق هستند، كم‎كم به انحرافات كشیده می‎شوند و تحت تأثیر امور شهوانی قرار می‎گیرند. نفوذپذیری نوجوانان از دوستان و همسالان بیش از سایر گروه‎ها است. در سنین بلوغ صحبت‎های آهسته و در گوشی بین نوجوانان بیشتر می‎شود و محور این گفتگوها، غالباً پیرامون مسایل جنسی و امور شهوانی است كه به صورت مخفیانه و به دور از انظار بزرگترها طرح می‎شود. برای پیشگیری از انحرافات اخلاقی سعی كنید از دوستی‎های آلوده و مشكوك جداً‌ پرهیز نموده و با افراد سالم و مذهبی ارتباط برقرار نمایید.

۶. پرورش تقوا و معنویت در وجود خویش:
همه آنچه بیان شد، به نحوی می‎توانند در پیشگیری از انحرافات اخلاقی و طغیان شهوت و غریزه جنسی نقش داشته باشند، اما آن چه بیش از همه ضروری است و به صورت زیربنایی در شخصیت و رفتار نوجوان مؤثر است. پرورش معنویت و تقویت ایمان و تقوای الهی است. ما در عصری زندگی می‎كنیم كه جهان به شدت در مادیات فرو رفته و یك سره غرق در جاذبه‎های نفسانی و امور شهوانی گردیده است. در شرایط كنونی،‌ خلأ عظیم و هولناكی از اخلاق و معنویت پدید آمده و تمامی مشكلات انسان‎ها نیز از همین جا ناشی شده است.
اگر با تقویت ایمان و نیروی اراده، باورها و اعتقادات نوجوانان تقویت گردند، بدون شك بخشی از مشكلات آنان به ویژه در زمینه مسایل اخلاقی و شهوت و غریزه جنسی درمان می‎شود.
اگر نوجوان از ته دل باور نمود كه تمام اعمال و رفتار او را خدا می‎بیند و بر اساس عملكرد افراد به آنها پاداش می‎دهد و اساساً سعادت و خوشبختی انسان به دست خودش می‎باشد، در این صورت احتمال اینكه مرتكب گناه نشود بسیار زیاد است.
یقین داشته باشید، تا زمانی كه نیروی ایمان و تقوا در وجود انسان بارور و تقویت نگردد، هیچ ضمانتی از شهوت و انحرافات اخلاقی وجود ندارد. به خصوص در وضعیت كنونی كه عوامل تحریك كننده بسیار زیاد است. بنابراین قبل از هر چیز سعی كنید نیروی ایمان و تقوا را در وجود خویش بارور كنید. اگر فكر و ذهن شما متوجه خدا باشد و همیشه نماز خود را اول وقت انجام دهید، خداوند شما را یاری می‎كند تا از هر گناهی مصون بمانید و تحت تأثیر شهوت و غریزه جنسی قرار نگیرید. خداوند در قرآن می‎فرماید: «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنكَرِ؛[عنكبوت/۴۵] به درستی كه نماز انسان را از هرگونه آلودگی و عمل زشت و گناه دور نگه می‎دارد.» نماز واقعی نه تنها والاترین عامل كنترل شهوت و دفاع در برابر هجوم انحرافات اخلاقی تلقی می‎شود، بلكه عامل تهاجمی علیه انحرافات و شهوت‎ها نیز محسوب می‎گردد.

۶. تسهیل و تسریع در امر ازدواج :
علاوه بر آن كه نوجوان سعی در كنترل شهوت و غریزه جنسی می‎كند، باید برای ازدواج كه یگانه راه درست ارضای غریزه جنسی می‎باشد، نیز اقدام كند. از ۱۸ سالگی به بعد شما می‎توانید جداً به فكر ازدواج باشید و اگر شرایط را مساعد می‎بینید، از همین حالا مقدمات آن را فراهم كنید.
امید است با رعایت این نكات و به خصوص توجه به تقوا و نماز بتوانید غریزه جنسی و حس شهوت را در خویش كنترل و مهار نمایید و زمانی كه فرصت مناسب برای ازدواج فراهم گردید، به ازدواج اقدام كنید.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده