7 آبان روز جهانی کوروش!

یک نت ـ 7 آبان (ش) ، 29 اکتبر (م) روز تولد کوروش بزرگ را گرامی میداریم.در این باره کمی برایتان توضیح میدهم : در ابتدا باید بگویم ، من تنها یک انسان هستم ... همه ما انسان هستیم و حمایت ما از کوروش بزرگ هیچ ربطی به عقاید نژاد پرستانه ندارد.
کوروش

یک نت ـ روز هفتم آبان یا 29 اکتبر روز جهانی کوروش نیست و در هیچ تقویم یا گزارش معتبر تاریخی با کوروش یا تولد او مرتبط نشده و این روز در لیست روزهای جهانی سازمان ملل و یونسکو نیز قرار ندارد!

متن و پاسخ شایعه

متن شایعه

7"آبان (ش) ، 29 اکتبر (م) روز تولد کوروش بزرگ را گرامی میداریم.

در این باره کمی برایتان توضیح میدهم : در ابتدا باید بگویم ، من تنها یک انسان هستم ... همه ما انسان هستیم و حمایت ما از کوروش بزرگ هیچ ربطی به عقاید نژاد پرستانه ندارد. عده ای از مردم ایران نمی دانند که کوروش در چه روزی متولد شده است

البته زمانی که حکومت اسلامی رسانه را در دست دارد ( جعبه جادویی ) می توان مسئله را همانند

مسلمانان ماست مالی کرد ، مسلمانان ایران ماله کشیدن روی حقایق را ، خیلی خوب بلد هستند و در این کار مهارت دارند... حکومت اسلامی است ، آن ها خیلی خوب میدانند ، زمانی می توانند بهتر از مردم سواری بگیرند که فرهنگ اسلامی کاملاً به این مردم قالب شده باشد شخصی که دارای ملّیت کشور مقدونیه است ، از به اسکندر مقدونی افتخار میکند. شخصی که دارای ملّیت کشور آلمان است به قدر هیتلر افتخار میکند. امّا هستند ایرانی هایی که حتّی روز تولّد کوروش بزرگ را نمیدانند!!! هم وطن ، وقتی حکومت میخواهد تو با افتخار نژاد خود را ، عرب معرفی کنی ، اگر یک ایرانی هستی و به تاریخ کشورت افتخار میکنی ، تو زیر بار نرو ، روز تولّد کوروش بزرگ را گرامی بدار و این موضوع رو به همه اطلاع بده"

پاسخ شایعه

1. روزی به نام کوروش در هیچ تقویم داخلی یا بین المللی وجود ندارد!

2. اولین بار در سال‌های ابتدایی دهه 80 ادعای روز جهانی کوروش توسط یک روزنامه‌نگار تاریخ‌نویس در یکی از روزنامه های کشور اعلام شد.

3. این ادعا حاصل یک سوتفاهم برای وی بود! در هیچ جای تاریخ اشاره‌ای به اینکه روز 7 آبان یا 29 اکتبر ارتباطی با كوروش هخامنشی داشته باشد، نشده است!

 http://old.sharghdaily.ir/news/90/08/07/15417.html

4. در سایت رسمی سازمان ملل متحد (United Nations) و در لیست روزهای جهانی ثبت شده (International Days) ، در ماه اکتبر و سایر ماهها چنین روزی مشاهده نمی شود!

http://yon.ir/UNsite

5. حتی در سایت رسمی سازمان یونسکو (Unesco) و در لیست روزهای جهانی آن نیز چنین روزی وجود ندارد!

http://yon.ir/unesco

http://yon.ir/adyannet

6. تاریخ ایران سرشار از حماسه ها، جوانمردیها و حق طلبی های مردان بزرگیست که برای بزرگداشت تاریخ چنین کشوری نیاز به جعل و دروغ نیست!

حق جو وحق طلب باشیم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده