علاقه و وابستگی به پسر را چگونه درمان کنم ؟

یک نت ـ دختری هستم ۲۲ ساله. شدیدا به پسری علاقه مند شدم که قبلا با او رابطه تلفنی داشتم. و هرگز نمی توانم فراموشش کنم تنها پسری بود که اخلاق و رفتارش را دوست داشتم و به خاطر علاقه به وی نمی‌توانم به کس دیگری فکر کنم و فرد دیگری را برای ازدواج بپذیرم.
وابستگی به پسر

یک نت ـ دختری هستم ۲۲ ساله. شدیدا به پسری علاقه مند شدم که قبلا با او رابطه تلفنی داشتم. و هرگز نمی توانم فراموشش کنم تنها پسری بود که اخلاق و رفتارش را دوست داشتم و به خاطر علاقه به وی نمی‌توانم به کس دیگری فکر کنم و فرد دیگری را برای ازدواج بپذیرم.

مشخص نیست که شما با چه هدفی به پسر وابسته شده اید. معمولا افرادی که بدون ارزیابی موقعیت و آفات وابستگی به جنس مخالف خود وابسته می شوند وضعیت تفکر و احساسات و هیجانات غیر منطقی و نامناسب را تجربه می کنند. به طور کلی دخترهایی که دچار کمبودهای عاطفی در کنار خانواده خود هستند مخصوصا رابطه مناسب و دوستانه با پدر خود ندارند دچار کمبودهایی می شوند که نقطه آغاز وابستگی های غیر عادی به جنس مخالف خود را فراهم می کنند. دخترانی که از عزت نفس بسیار پایین و خود ارزشمندی پایینی هستند و نقاط مثبت و خوبی های خود را نمی بینند بیشتر آلوده این گونه روابط می شوند. اما خدمت شما عرض شود اصولا عشق و علاقه از نظر روان شناسان چیز پیچیده ای نیست و ناشی از اصل مجاورت ذهنی و یا بیرونی است. از طرفی صرف عشق و علاقه هر چند با هدف ازدواج باشد، ضامن زندگی موفقی نیست. تنها عشق و علاقه ای که مورد تأیید عقل و منطق باشد ضامن زندگی موفقی است که شرایط به وجود آمدن این احساس زمانی است که با خویشتن داری و خود کنترلی، طرف مقابل شما به خواستگاری رسمی شما اقدام کرده و شما با تحقیقات دقیق و جزیی نسبت منطقی بودن ازدواج با ایشان ساعت ها تحقیق دقیق و جزیی داشته و با کنار گذاشتن احساسات و عواطف جلسات رسمی گفت و گو داشته باشید بعد از ارزیابی کلی، شما اقدام به ازدواج کرده و آن موقع سرمایه گذاری عاطفی و احساسی روی طرف مقابل داشته باشید. در حالی که شما هیچ یک از این اقدامات را نداشته اید و به دلیل نیازها و کمبودهای غیر قابل کنترل و وجود زیربناهای اختلال شخصیتی وابستگی درشخصیت شما بدون طی مراحل منطقی مستقیما وارد رابطه شده اید.
 
اما راهکار پیشنهادی:
۱- در مرحله اول با کنار گذاشتن موقتی احساسات و عواطفی که خاصیت آن نادیده گرفتن اختلافات فرهنگی، شخصیتی و خانوادگی طرف مقابل است اگر این علاقه و احساس در طرف مقابل هم وجود دارد باقطع رابطه از ایشان بخواهید که به خواستگاری مستقیم اقدام کنند و بعد از تحقیقات دقیق و جزیی و بررسی وضعیت ایشان اقدام به قبول ایشان کنید از طرفی برای جلوگیری از سوء ظن های طرف مقابل که بعد از مدتی از زندگی زناشویی ظاهر می شود زیر نظر یک مشاور توصیه های لازم ومهارت های زندگی را فرا گرفته تا دچار افت احساساس و هیچانات ارتباطی بعد از ازدواج نشوید زیرا همیشه فضای ارتباطی دختر و پسر با فضای ارتباطات زناشویی متفاوت است و دختر و پسر احساس می کند همان داغی و عشق های آذرخشی را می توانند بعد از ازدواج داشته باشند.
۲- در صورتی که طرف مقابل با مهلتی که به ایشان داده اید اقدام رسمی نداشت و اصولاً برای اهداف غیر از ازدواج با شما ارتباط برقرار کرده شما باید بیش از این وسیله و ابزار خودخواهی ایشان نشوید و با افزایش عزت نفس و خودارزشمندی وانجام راهکارهای زیر خود را از این باتلاقی که باعث تغییر مسیر سرنوشتان شده است نجات دهید.

منبع : شهر سوال

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده