چرا مرگ بر آمریکا؟

یک نت ـ تبری یکی از فروع دین اسلام است که بر مبنای آن هر مسلمانی موظف به برائت جستن از دشمنان خداست، همه بایستی نسبت به ایشان بغض داشته و در ظاهر نیز از آنان برائت بجویند، و الا در حب خود نسبت و به خداوند متعال و اولیائش نیز صادق نیستند
چرا مرگ بر آمریکا؟

یک نت ـ متن شبهه: با توجه به آیه ۱۰۸ سوره انعام چرا ما باید در مقابل دشمنان خود مانند آمریکا از شعار "مرگ بر آمریکا" استفاده کنیم؟؟!
 
"وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ"

"و (شما مؤمنان) به آنچه مشرکان غیر از خدا می‌خوانند دشنام ندهید تا مبادا آنها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند. این چنین ما عمل هر قومی را در نظرشان زینت داده‌ایم، سپس بازگشت آنها به سوی پروردگارشان است و خدا آنان را به کردارشان آگاه می‌گرداند." انعام[۱۰۸].

پاسخ شبهه:
۱.این آیه در واقع از سب و ناسزا نهی می‌فرماید ولی از لعن در مواردی که شایسته است و نیز از (مرگ گفتن) در جای خود نهی نکرده و نمی‌کند. چرا که قرآن کریم خود در مواضع متعددی به لعن و (مرگ گفتن) بر مستکبرین و دشمنان حق اقدام کرده است که مواردی از آن را در لینک  زیر مشاهده می‌کنید:

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/254370

۲. منظور از آمریکا در شعار «مرگ بر آمریکا»  به هیچ وجه، مردم آمریکا نیست که زیر زنجیرهای امپراتوری خبری و رسانه های استکباری و شعارهای دروغین آن، بی خبر از ظلم و جنایات دولت مردان خود در جهان' بوده، تاب برآوردن فریادی را ندارند؛ بلکه منظور از آمریکا ، نظام سیاسی و سیاست هایی است که از سوی حکومت و دولت آمریکا، در دنیا اعمال می شود؛
http://ddfsb.ir/?p=3347

۳. اهل دانش، بینش، بصیرت و  وجدان، به خوبی می‌فهمند که «ما چه جور مسلمانی هستیم»؟ مسلمانی هستیم مصداق «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ» - مسلمانی هستیم مصداق «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ» - مسلمانی هستیم که از اسلام امریکایی، اسلام وابسته، اسلام ذلیل، اسلام دلاری، اسلام جمود، اسلام خواب، غافل و بی‌بصیرت متنفریم. «وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»، اگر چه مشرکین را خوش نیاید و از این اسلام ما عصبانی باشند.
http://www.x-shobhe.com/shobhe/4646.html

۴. تبری یکی از فروع دین اسلام است که بر مبنای آن هر مسلمانی موظف به برائت جستن از دشمنان خداست، همه بایستی نسبت به ایشان بغض داشته و در ظاهر نیز از آنان برائت بجویند، و الا در حب خود نسبت و به خداوند متعال و اولیائش نیز صادق نیستند
http://www.farhangnews.ir/content/52367

۵. اولین فایده‌ی تبری جستن از قدرت‌های زورگو و اتخاذ سیاست‌های مستقل از جانب ایران، همان «استقلال» در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، نظامی و ...، است که همه‌ی برکات را به دنبال دارد.
ملت و کشوری که استقلال نداشته باشد، هویت هم ندارد و به زودی (با توجه به سیاست‌های جهانی) حتی از نقشه‌ی جغرافیایی نیز حذف می‌گردد. لذا اگر در ایران انقلاب نشده بود و حکومت اسلامی استقرار نیافته بود، اولین عارضه‌اش این بود که خیلی زودتر از افغانستان و عراق، تحت سلطه و اشغال نظامی آمریکا در می‌آمد
http://www.aviny.com/shobhe/siasi/54.aspx

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده