با خودخواهی همسرم چه کنم؟

یک نت ـ از خودخواهی بيش از حد شوهر و خانواده شوهرم رنج می برم که بعد ۶ سال ديگر صبرم لبريز شده است. خودم را بی نهايت در حل اين مسئله ناتوان احساس می کنم خيلی وقت است که ديگر احساس شادی نمی کنم
 ازدواج

یک نت ـ از خودخواهی بيش از حد شوهر و خانواده شوهرم رنج می برم که بعد ۶ سال ديگر صبرم لبريز شده است. خودم را بی نهايت در حل اين مسئله ناتوان احساس می کنم خيلی وقت است که ديگر احساس شادی نمی کنم حتی حوصله جزع و فزع را هم ندارم دنيا برایم بی اهميت شدهاست. وقتی می بينم اين چنين، مخلوقات خداوند راحت زندگی می کنند حق را به خودشان می دهند. خواهش می کنم به من کمک کنيد.

عنوان خودخواهی که اشاره فرموده اید عنوانی کلی و دارای ابهام است. بهتر بود منظور خود را به صورت مصداقی و موردی بیان می نمودید تا بر حسب آن، نکاتی خدمتتان تقدیم گردد.

در برخی موارد ممکن است فردی از نظر ما خودخواه باشد ولی در نگاه دیگران چنین صفتی را نداشته باشد و در پاره ای موارد هم ممکن است، غالب افراد در مورد خودخواهی یک فرد اتفاق نظر داشته باشند.
در صورت دوم این احتمال وجود دارد که چنین صفتی مرضی و پاتولوژیک باشد که در نتیجه برای مدیریت آن مراجعه به یک روانپزشک ضروری است.
و اما در صورت اول، (که گمان می رود موضوع شما از این قسم باشد) چنین صفتی از لحاظ روانشناختی مرضی نیست، و ریشه آن را باید در جای دیگر جستجو کرد. در چنین مواردی به نظر می رسد این رفتار برخاسته از سوء تفاهم ها و زخمهای کهنه و حل نشده سابق باشد. و به اصطلاح یک رفتار انتقام آمیز باشد. از اینرو لازم است با واکاوی روابط گذشته نقاط آسیب زای این روابط شناسایی و برطرف گردد.
اصرار و لجاجت نسبت به رفتارهای گذشته می تواند محمل و زمینه ای برای رفتار خودخواهانه باشد. به این دلیل ضروری است که از مقابله به مثل فاصله بگیریم و بهانه به دست طرف مقابل ندهیم.
البته همانطور که گفته شد چه بسا شخصی چنین خصوصیتی نداشته باشد و این قضاوت ناشی از خاطرات تلخ و ذهنیت منفی و تفسیر اشتباه ما باشد. که در جای خود باید به آن پرداخته شود.

از مطالب شما علائم افسردگی خفیف استفاده می شود که باید هر چه سریعتر از پیشرفت آن جلوگیری کنید به این منظور لازم است:
۱- به صورت حضوری به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید.
۲- از زندگی در گذشته فاصله بگیرید.
۳- ورزش را به صورت جدی در دستور کار قرار دهید.
۴- با دوستان و افرادی که مایه آرامش شما هستند معاشرت بیشتر ی داشته باشید.
۵- از تفریح و مسافرت غفلت نکنید.
۶- از تنهایی و خلوت فاصله بگیرید و حضور در جمع را پررنگتر نمایید.
۷- درصدد ارتباط با دوستان صمیمی قدیمی باشید.
۸- مهارت مورد علاقه خود را فرا بگیرید.
۹- سطح توقعتان را از همسرتان تعدیل کنید و اتکائ و وابستگی افراطی به همسرتان را کاهش دهید.
۱۰- ارتباط معنوی خود را با خدای متعال تقویت نمایید.
در صورت ابهام و یا بیان توضیحات بیشتر، به صورت تلفنی با بخش مشاوره مرکز به شماره ۰۹۶۴۰۰ در ارتباط باشید.

منبع : شهر سوال

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده