احتمال قطع آب و برق بخاطر سرمای زیاد!

یک نت ـ سازمان هواشناسی کشور اثرات پدیده ال نینو در سال جاری را آغاز زود هنگام بارش ها و گرایش نرمال یا بیش از نرمال دما اعلام کرده است نه بارش برف و سرمای بسیار کشنده!!!
پدیده النینو

یک نت ـ متن شایعه: خبری فوری بر طبق خبرهای رسیده از سازمان جهانی هوا شناسی برگرفته از ماهوارهای آمریکایی اعلان شده کلیه کشورهای اسیایی که شامل ترکیه .ایران .عراق .افغانستان .پاکستان . و چند کشور حوضه خلیج فارس با پدیده النینو روبرو خواهند شد وسرمای بسیار کشنده ای را تجربه خواهند کرد از این رو کشورهای همسایه بحالت اماده باش کامل میباشند بجز ایران که بخاطر مسائل مصلحتی و دولتی این خبرو از ملت مخفی کردن زیرا احتمال قطع اب و برق بخاطر سرمای زیاد وجود دارد وچون امکانات کمی برای این قبیل برنامه ها فراهم شده و دولت جوابگوی نیاز نمی باشد لذا سریعا خبر رسانی کنید . تا دچار دردسرهای بعدی نشوید و از این پدیده سالم عبور کنید.

پاسخ شایعه:

1-ال نینو پدیده اقیانوسی است که با پدیده جوی به نام نوسان جنوبی همراهی می‌کند؛‌ در ال نینو بارش‌ها عمدتا در غرب آمریکای لاتین رخ میدهد و در النینو بارش‌ها در شرق آسیا خواهد بود.

http://www.farsnews.com/13940807000387

*لانینا وضعیتی است که در قسمت مرکزی و شرقی استوایی اقیانوس آرام، آب سردتر از حالت طبیعی می‌شود. لانینا تقریباً متضاد النینو است.

2-در متن شایعه تاریخ وقوع این پدیده ذکر نشده!!! در ضمن سرمای شدیدی که در متن مطرح شده مربوط به سالهای گذشته میباشد که با وقوع پدیده "لانینا" سرمای شدیدی بر کشور حاکم شد و خسارتهای زیادی را به بار آورد.

http://www.khabaronline.ir/detail/337061

3-سازمان هواشناسی کشور اثرات پدیده ال نینو در سال جاری را آغاز زود هنگام بارش ها و گرایش نرمال یا بیش از نرمال دما اعلام کرده است نه بارش برف و سرمای بسیار کشنده!!!

http://agro.irimo.ir

4-برخلاف ادعای کذب نویسنده نه تنها سازمان هواشناسی ایران در مورد پدیده ال نینو اطلاع رسانی هایی را انجام داده، بلکه سازمان جهانی هواشناسی از کشور ایران بدلیل همکاری در جمع آوری اطلاعات در مورد این پدیده تشکر کرده!!!

* با توجه به بررسی های انجام شده در سایت جهانی هواشناسی، این سازمان اشاره ای به سرمای کشنده نداشته است!

http://www.wmo.int/pages/prog/wcp/wcasp/enso_update_latest.html

5-بررسی شاخص دور پیوند ال‌نینو و لانینا نشان می‌دهد که سرمای شدید زمستان 1386 با لانینا همراه بوده است که طی آن دمای هوای تهران برای حدود 10 روز همواره زیر صفر بوداز دوره‌های بسیار سرد دیگر می‌توان به زمستان سال‌های 1341، 1347، 1361، 1351 و 1376 اشاره کرد که چهار مورد آن‌ها با لانینا و دو مورد با حالت خنثی همراه بوده‌اند.

http://www.khabaronline.ir/detail/469943/society/environmen

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده