چگونه خودارضایی را ترک کنم؟

یک نت ـ دختری ۲۷ ساله‌ام که مدتهاست گرفتار خود ارضایی هستم. وقتی عکسی می بینم یا دو نفر رو می بینیم که چقدر به هم محبت می کنند ناخودآگاه اعصابم به هم می‌ریزد و چون نمی‌خواهم به راه کج بروم
 خودارضایی

یک نت ـ دختری ۲۷ ساله‌ام که مدتهاست گرفتار خود ارضایی هستم. وقتی عکسی می بینم یا دو نفر رو می بینیم که چقدر به هم محبت می کنند ناخودآگاه اعصابم به هم می‌ریزد و چون نمی‌خواهم به راه کج بروم و دنبال پسرها راه بیافتم، این کار را انجام می‌دهم تا آرام شوم. و هر بار کلی خودم را سرزنش می کنم که چرا این کار را کردی؟!  اما باز هم تکرار می کنم. خوب چه کنم؟ وقتی شرایط ازدواج را ندارم! و با این وجود دلم می خواهد مثل بقیه باشم و با کسی ازدواج کنم که دوستم داشته باشد. و می دانم تا ازدواج نکنم این حس دست بردار نیست. گاهی آنقدر از دست خودم ناراحت می‌شوم که کلی گریه می کنم، اما باز تکرار می کنم. شما بگوئید که من چه کنم؟

با عرض سلام وتحیت محضر جنابعالی
هرچند عدم ازدواج و یا تاخیر در آن باعث بروز مشکلات و پیامدهای غیر قابل انکاری است، اما سوالی که در این خصوص مطرح می شود این است که آیا با ارتکاب چنین رفتاری، موضوع ازدواج حل می شود و یا اینکه مشکلی به مشکلا ت افزوده می شود؟
این رفتار نه تنها تا کنون کمکی به شما نکرده است بلکه سبب بروز احساس شرم، اضطراب و خودسرزنشگری شما شده است. لذا شایسته است با دور اندیشی، به خاطر یک لحظه، سلامت اخلاقی و روانی خود را به مخاطره نیاندازید. به این منظور پیشنهاد می شود؛
_ قدر خود را بیشتر بدانید و تلاش کنید تا سطح خودارزشمندی خود را ارتقاء دهید. در صورتیکه شما برای خود ارزش و احترام بیشتری قائل باشید ارتکاب چنین رفتاری ر ا در شان خود نمی دانید.
_پیامدهای دنیوی و معنوی چنین رفتاری را بنویسید و روزانه با خود مرور کنید
_ مبادی ذهن و فکر خود را بیشتر کنترل کنید و از دنبال کردن موضوعات جنسی از طریق چشم، گوش، تخیل و...خودداری کنید
_ کارهایی را که دوست دارید انجام دهید و از انجام فعالیتهایی که احساس نشاط و سبکی را به شما هدیه می کند غفلت نکنید. کارهایی مثل شیک پوشی در منزل و بیرون( منظور لباس نو نیست بلکه لباس مرتب، اتو کشیده، تمیز و...است)، پرهیز از شلختگی و بی نظمی، خوشبویی و استفاده از عطریجات، مسواک زدن و...
_ قبل و بعد از خواب وضو بگیرید
_ لبخند روزانه را فراموش نکنید.
_ در کارهای خیر سرعت به خرج دهید.
_ از تلنبار شدن کارها خودداری کنید.
_ با برنامه ریزی وقت خود را مدیریت و پر کنید و از تنهایی و خلوت اجتناب نمایید
_ در صورت هجمه افکار جنسی، موقعیت و مکان خود را تغییر دهید. مثلا آمدن در جمع، بیرون رفتن، وضو گرفتن و...
_ منتظر هجوم این افکار نباشید بلکه سعی کنید با نگاه به گذشته موقعیتها و زمانهایی که بیشتر در معرض این رفتار یا افکار بوده اید را شناسایی کنید و از بروز مجدد پیشگیری کنید و یا آمادگی برخورد و مدیریت آن را در خود ایجاد کنید.
_ با ورزش کردن و کسب مهارتهای جدید(آموزشی، هنری و...) اراده خود را تقویت کنید. پیشنهاد می شود در یک مجموعه ورزشی حضور بیابید و ۱ یا ۲ ساعت شاهد تلاش و سختکوشی افرادی با سلایق، عقاید، تحصیلات متفاوت باشید. دیدن امید، انرژی و نشاط دیگران، در ذهن شما جرقه تغییر در سبک زندگی را ایجاد می کند.
_ از رحمت الهی هیچگاه مایوس نباشید از حضرتش استعانت بجویید و تقیدات مذهبی ود را افزایش دهید( نماز اول وقت، تلاوت قرآن، نماز جماعت و..)
_ در توبه کردن شتاب به خرج دهید. شما ثابت کرده اید ( عدم ارتباط با جنس مخالف و...) که می توانید بر روی مسیر زندگیتان کنترل و مدیریت داشته باشید، از این نعمت در این مسیر بیشتر استفاده کنید.

برای شما خواهر محترم توفیق روزافزون و سلامت دین و دنیا را مسئلت دارم.

منبع : شهر سوال

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده