سرنوشت دختر روسی که به داعش پیوست

یک نت ـ یک دختر روسی که عضویت در گروه داعش را پذیرفته و برای پیوستن به تروریست ها در سوریه راهی مرز ترکیه شده بود، پس از بازداشت در این کشور و انتقال به روسیه، زندانی شد.
سرنوشت دختر روسی که به داعش پیوست

یک نت ـ «باربارا کارائولوا» 19 ساله دانشجوی دانشگاه دولتی مسکو که پیش از پیوستن به داعش با اقدام به موقع پدرش، در مرز ترکیه با سوریه بازداشت شد به استانبول و سپس مسکو منتقل شد.

بنا به اعلام مقام امنیتی مسکو، وی که براساس حکم دادستانی برای انجام تحقیقات کامل به زندان انتقال یافته ممکن است به 10 سال زندان محکوم شود.

هفته گذشته نیز «آفیناد اسکانووا» یک زن دیگر روسی که بر اثر تبلیغات اینترنتی مبلغان داعش خانواده خود را ترک کرده و از مسیر ترکیه به این گروه تروریستی پیوسته بود، پس از فرار به روسیه تحت بازجویی قرار گرفت و از وجود اردوگاه ویژه ازدواج برای تروریست ها با حضور صدها زن خارجی خبر داد.

وی درباره عزیمت خود به مناطق تحت تسلط تروریست ها به ماموران امنیتی گفت: مبلغان داعش از طریق اینترنت من را متقاعد کردند که خانواده خود را ترک کنم و به خاورمیانه بروم و با «زندگی ایده آل» آشنا شوم و در واقع من را به عنوان همسر داعشی انتخاب کرده بودند و من را به مقر زنان داعشی که زنان خارجی زیادی از جمله آمریکایی و روسی در آن بودند فرستادند تا سرنوشت بعدی ام را تعیین کنند.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان با همکاری رژیم صهیونیستی پنج سال پیش برای سرنگونی «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و تقویت و سازماندهی گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را سازماندهی و اجرا کردند که شامل شهروندانی از 100 کشور می شوند.

براساس گزارش های انتشار یافته، تعداد شهروندان روسی در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق بیش از دو هزار نفر برآورد می شود و بیشتر از ساکنان مناطق قفقاز به ویژه چچن هستند به گونه ای که «گردان ویژه چچنی ها» از مخوف ترین واحدهای تروریستی گروه داعش به شمار می روند.

 اخبار بین الملل  -  ایرنا 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده