دروغی به نام روز جهانی کوروش

یک نت ـ هیچ یک از سازمان‌ها و نهادهای جهانی هیج روزی را به نام «کورش بزرگ» نامگذاری نکرده‌اند.
روز جهانی کوروش

یک نت ـ متن شایعه:

 منم کوروش:

پسر بهشت در اوستا"
سیروس در تورات"
سایروس در انجیل"
ذوالقرنین در قرآن"
نخستین شاه جهان*
اولین دادگستر گیتی*
پدر ایران زمین*
پیشاپیش
هفتم آبانماه روز جهانی کوروش بزرگ بر نژاد پاک آریایی فرخنده باد.
پاسخ شایعه:

دروغی به نام روز جهانی کوروش
 تقریباً ده سالی است که از روز ۲۹ اکتبر، مصادف با ۷ آبان، به عنوان «روز جهانی کوروش بزرگ» یاد می‌شود. این موضوع، هم در فضای مجازی و هم در دنیای حقیقی، در سطحی وسیع مطرح گشته و می‌گردد، و چنان پیرامون آن با آب و تاب سخن گفته می‌شود که هرگونه «زیر سؤال بردن» آن مصداق «وطن‌فروشی» و «خیانت» شمرده می‌شود! برخی متعصبانه چنان بر نام و یاد این روز، اصرار می‌ورزند که به هیچ کس فرصت نقد و بررسی نیز نمی‌دهند. اما به راستی «روز جهانی کورش» در کدام سازمان و یا نهاد رسمی بین‌المللی ثبت شده است؟ آیا ادعای جهانی بودنِ Cyrus day درباره ۲۹ اکتبر صحیح است؟ یا ناشی از توهماتِ عده‌ای سرخورده و بیمار است؟!
پاسخ این است که در هیچ یک از تقویم‌ها و گاهشماری‌های رسمی بین‌المللی، ابداً نامی از روز جهانی کورش وجود ندارد! هیچ یک از سازمان‌ها و نهادهای جهانی هیج روزی را به نام «کورش بزرگ» نامگذاری نکرده‌اند. لذا هر آنچه درباره‌ی این روز گفته می‌شود صرفاً ناشی از توهمات و تخیلات عده‌ای از سران جریان باستان‌گرایی است که برای ارضاء سرخوردگی‌هایشان دست به چنین جعلیاتی می‌زنند.
اکنون نگاهی به تارنمای رسمی سازمان ملل متحد (United Nations) و سازمان یونسکو (Unesco) می‌اندازیم و روزهای جهانی ثبت شده (International Days) را بررسی می‌کنیم. تصویری از سایت رسمی سازمان ملل متحد:
در این سایت نیز مشاهده می‌کنیم که در روزهای ماه اکتبر و حتی دیگر ماه‌ها، هیچ اثری از «روز جهانی کورش» نیست.[۲] حال آیا به راستی منصفانه است که عده‌ای با تخیلات و توهمات، جوانان این مرز و بوم را مضحکه‌ی خاص و عام قرار دهند؟ آیا ترویج این قبیل القائات دروغین کاری پسندیده است؟ آیا برای بزرگداشت مقام بزرگان باید به دروغ و اراجیف متوسل شد؟ همچنین اگر کسی با توهمات و دروغ‌پراکنی‌هایی این چنینی مبازه کرد، آیا منطقی است که او را به وطن‌فروشی و خیانت متهم نمود؟ اگر کسی حقیقت را بیان کرد و از این دروغ (روز جهانی کورش) پرده برداشت، آیا خردمندانه است که سرکوب و یا ترور شخصیتی شود؟ این‌ها همگی پرسش‌هایی هستند که شایعه‌پراکنان و دروغگویان باستان‌گرا باید به آن‌ پاسخ دهند. پس منصفانه و منطقی به تاریخ و گزاره‌های تاریخی بنگریم و از دروغ و ناراستی برحذر باشیم.
پی‌نوشت :
[۱]. بنگرید به: International Days In UN Web (link is external)
[۲]. بنگرید به: Interna

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده