آیا شیعیان از خاک کربلا بت می سازند؟!

یک نت ـ این فتواهای نابخردانه و حکم به شرک و قتل مختص به وهابیت زاییده استعمار انگلیس است که تحت حمایت مستقیم این جنایتکاران و با فاصله گرفتن از محتوای قرآن و سیره رسول خدا و جانشینان برحق ایشان و تحریف اسلام ناب محمدی، اینچنین بدون پشتوانه عقلی و فقهی هر روز حکم به تحریم و قتل و... میدهند.
خاک کربلا

یک نت ـ متن شبهه: شیعیان مشرک هستند و ریختن خون آنان واجب است؛ چرا که خاک کربلا را به صورت بت در می آورند و در مقابل آن سجده میکنند!

پاسخ شبهه:

۱. از شبهه فوق کاملا مشخص است که این فتواهای نابخردانه و حکم به شرک و قتل مختص به وهابیت زاییده استعمار انگلیس است که تحت حمایت مستقیم این جنایتکاران و با فاصله گرفتن از محتوای قرآن و سیره رسول خدا و جانشینان برحق ایشان و تحریف اسلام ناب محمدی، اینچنین بدون پشتوانه عقلی و فقهی هر روز حکم به تحریم و قتل و... میدهند.

۲. تمام شیعیان "بر تربت امام حسین(علیه السلام)" که به صورت قطعاتی از گل در آمده و خشک شده سجده میکنند نه "برای آن" و یا "در مقابل آن"!

۳. شیعیان بر اساس سنت رسول خدا صلی الله علیه واله و بنا به فرمایش ایشان؛ بر سنگ و خاک و گیاهانی که خوردنی و پوشیدنی نیستند، سجده میکنند(۱). سجده بر سنگ و خاک و گل خشک شده نه تنها شرک نیست بلکه برگرفته از دستور رسول خدا(ص) و سیره ایشان و اصحاب و تابعین ایشان است(۲).

۴.طبق سنت رسول الله هنگامی که اصحاب دستار سر خود را حائل بین پیشانی و سنگ و خاک قرار میدادند؛ رسول خدا آنان را به شدت از اینکار نهی می کردند و می فرمودند که پیشانی را مستقیما بر روی سنگ و یا خاک قرار دهند؟!(۳)

۵.حال با تمسک به احادیث و روایات اهل بیت به بررسی قداست خاک کربلا میپردازیم؛

امام صادق عليه السلام فرمود:
كام كودكانتان را با تربت حسين (عليه السلام) برداريد، چرا كه خاك كربلا، فرزندانتان را بيمه میكند(۴).
امام صادق(ع) فرمودند:
 در خاک قبر امام حسین(ع) شفاء هر مرضی هست و آن دوای بزرگ است!(۵)
امام صادق علیه السلام میفرماید:
سجده بر تربت امام حسین(ع) حجاب های هفتگانه را پاره میکند(۶).
رسم حضرت امام صادق عليه السلام چنين بود كه:
جز بر تربت حسين عليه السلام به خاك ديگرى سجده نمیكرد و اين كار را از سر خشوع و خضوع براى خدا می‏كرد(۷).
امام صادق عليه السلام فرمود:
سجده بر تربت قبر حسين عليه السلام تا زمين هفتم را نور باران میكند و كسى كه تسبيحى‏ از خاك مرقد حسين عليه السلام را با خود داشته باشد، تسبيح گوى حق محسوب مى ‏شود، اگر چه با آن تسبيح هم نگويد(۸).
حضرت امام كاظم عليه السلام در ضمن حديثى كه از رحلت خويش خبرى مى ‏داد، فرمود:
 چيزى از خاك قبر من بر نداريد تا به آن‏ تبرك جوييد چرا كه خوردن هر خاكى جز تربت جدم حسين عليه السلام، بر ما حرام است، خداى متعال تنها تربت كربلا را، براى شيعيان و دوستان ما شفا قرار داده است(۹).

منابع:

۱.كنزالعمال، ج7، چ حلب، ص 465، ح 19809، كتاب الصلوه، السجود و مايتعلق به.احكام قرآن، (جصاص حنفي)، ج3، ص209، چ بيروت، باب السجود علي الوجه.سنن بيهقي، ج2، ص421، كتاب الصلوه ،باب الصلوه علي الخمره
۲. سنن بيهقي، ج1، ص439، كتاب الصلوه، باب ما روي في التعجيل بها في شده الحر. الطبقات الكبري، ج6، ص79، چ بيروت، در احوالات مسروق ابن اجدع. سنن بيهقي، ج2، ص105، ج 1، كتاب الصلوه، باب الكشف عن السجده في السجود. ازرقي، اخبار مكه، ج3، ص151.
۳. سنن بيهقي، ج2، ص105
۴.وسائل الشيعه، ج 10، ص .410
۵.كامل الزيارات، ص 275 و وسائل الشيعه، ج 10، ص .410
۶. مصباح المتهجد، ص 511، و بحار الانوار، ج 98، ص .135
۷.وسائل الشيعه، ج 3، ص .608
۸.من لا يحضره الفقيه، ج 1، ص 268، وسائل الشيعه، ج 3، ص .608
۹.جامع احاديث الشيعه، ج 12، ص .533

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده